Een van de eerste Tsjechen die zijn ervaring met de nieuwe MacBook Pro met Touch Bar gedetailleerder beschreef: is Michal Blaha. En het moet gezegd: zijn oordeel is niet erg positief. Uiteindelijk gaf hij de nieuwste Apple-computer terug om zelf terug te keren naar de oudere MacBook Air.
Belangrijk om te vermelden is dat Michal Blaha de helft van zijn tijd op de MacBook in macOS en de helft in Windows (virtualisatie via Parallels) doorbrengt, waar hij gebruik maakt van verschillende ontwikkeltools.
Ik heb de nieuwe MacBook slechts twee dagen gebruikt. De Touch Bar benadrukt de fundamentele verschillen tussen macOS en Windows. MacOS wordt bestuurd via sneltoetsen, je hebt de Fn-toetsen praktisch niet nodig (terwijl je ze in Windows ook nodig hebt voor standaard sneltoetsen). Daarom is de Touch Bar heel logisch op macOS.
(...)
Wanneer u in Windows werkt, kunt u niet zonder de Fn-toetsen. Bij het programmeren van nog meer, Visual Studio, verschillende editors, TotalCommander, hebben al deze applicaties de meest voorkomende sneltoetsen gebouwd op de Fn-toetsen.
Blaha beschreef perfect het verschil in de bedieningsfilosofie van de twee besturingssystemen en waarom Apple de nieuwe MacBook Pro vrij gemakkelijk een hele reeks functietoetsen kon ontnemen. Maar als u zich in Windows verplaatst en ze ook actief op een Mac gebruikt, heeft u mogelijk een groot probleem zonder functietoetsen.
Touch Bar is een aanraakoppervlak met een display, mat, zonder reliëf. Het geeft geen feedback over of u aanraakt (en een actie onder uw vinger activeert) of niet. Het heeft geen haptische feedback.
Het is logisch dat je een reactie verwacht als je je vinger op de Touch Bar legt. Zelf verwachtte ik tijdens mijn eerste interacties met de nieuwe MacBook Pro dat de aanraakstrip op de een of andere manier op mij zou reageren. En dat komt vooral omdat in dergelijke gevallen andere Apple-producten op een vergelijkbare manier op mij reageren.
Als je bedenkt waar Apple al haptische feedback heeft ingezet, kan worden verwacht dat dit ook de toekomst van de Touch Bar is, maar voorlopig is het helaas slechts een "dood" beeldscherm. In de iPhone 7 is de haptische respons zeer verslavend en we kennen het ook al lang, bijvoorbeeld van trackpads in MacBooks.
Maar de haptische respons in de Touch Bar zou goed zijn, vooral omdat het niet nodig zou zijn om zo vaak te monitoren wat je eigenlijk met je vinger doet. Nu kan zich vaak een nogal schizofrene situatie voordoen, wanneer je de Touch Bar gebruikt om te controleren wat er op het scherm gebeurt, maar tegelijkertijd met minstens één oog moet controleren of je gelijk hebt. Zonder opluchting of haptische feedback heb je geen kans om het te weten.
De Touch Bar staat duidelijk nog maar aan het begin en we kunnen verwachten dat Apple hem zal verbeteren op het gebied van hardware en software, maar zoals Michal Blaha opmerkt: "de Touch Bar is bijna geniaal voor creatieve activiteiten (foto's bewerken, werken met video)".
Als de Touch Bar en de slechte bruikbaarheid in Windows de enige reden waren geweest, had Blaha veel langer geduurd om te beslissen, maar er waren nog veel meer redenen om de nieuwe MacBook Pro in te leveren: de drie jaar oude MacBook Air gaat langer mee zijn batterij, hij mist MagSafe, de stijgende prijs levert niet zoveel hogere prestaties op en Tot nu toe is USB-C nogal verwarrend. Als laatste negatief punt beschrijft Blaha de "toenemende UX-inconsistentie van Apple-producten":
– De iPhone 7 (die ik heb) gebruikt een Lightning-naar-USB-connector om op te laden. Ik ga hem niet zonder verkleining op de MacBook aansluiten.
– iPhone 7 heeft geen jack-aansluiting en de koptelefoon heeft een Lightning-aansluiting. De MacBook heeft een jack-connector, geen Lightning-connector, en een iPhone-hoofdtelefoon past zelfs niet via de adapter in de MacBook. Ik moet twee koptelefoons dragen, of een reductie van de jack naar Lightning!
– Apple levert geen volledige USB-C-kabel mee voor snelle gegevensoverdracht met de MacBook Pro voor 60 kronen. Ik moet er nog één kopen voor 000 kronen. WTF!!!
– Apple heeft me geen USB-C naar Lightning-kabel gegeven voor de telefoon of de laptop, zodat ik de iPhone vanaf de laptop kon opladen. WTF!!!
– Als ik de MacBook op de iPhone 7 leg, gaat de MacBook in de slaapstand. Ze denken dat ik het scherm heb gesloten. Koel :-(.
– Het ontgrendelen van je MacBook Pro is leuk als je een Apple Watch draagt. Je kunt een wachtwoord schrijven, ontgrendelen met een vingerafdruk (Touch ID is razendsnel) of wachten tot de MBP de Apple Watch ontgrendelt.
TouchID kan ook worden gebruikt om te winkelen, voor veel dingen in het systeem waarbij een wachtwoord moet worden ingevoerd (bijvoorbeeld om opgeslagen logins in Safari te tonen), maar de Apple Watch kan daar niet voor worden gebruikt.– Chaos in de MacBook Air (wat zal er mee gebeuren?), MacBook- en MacBook Pro-modellijnen en een compleet mysterie over wat er daarna zal gebeuren. Ik denk niet dat ze het weten.
Michal Blaha beschrijft in een paar korte punten heel treffend hoeveel (althans voorlopig) onlogische beslissingen Apple onlangs heeft genomen. Er is al veel besproken, zoals het feit dat je vanaf de iPhone 7, die over Lightning beschikt, simpelweg geen koptelefoon op welke MacBook dan ook kunt aansluiten en omgekeerd een dongle moet gebruiken, of dat je een iPhone niet op een MacBook kunt aansluiten. MacBook Pro helemaal zonder extra kabel.
Maar het belangrijkste is waarschijnlijk de laatste opmerking over de chaos in de modellijnen, terwijl het zeker niet alleen Michal is die met een groot dilemma te maken heeft. Voorlopig blijft de plaats van de nieuwste computer bij de relatief oude Air, wat vooral bij het beeldscherm niet genoeg is, omdat ze net als iedereen geen idee hebben wat er daadwerkelijk met de andere Apple-laptops gaat gebeuren. De meest haalbare weg, die ik zelf enige tijd geleden heb bewandeld, lijkt de overstap naar de oudere MacBook Pro uit 2015 te zijn, die nu qua prijs/prestatie het beste uit de bus komt, maar het is zeker geen goed visitekaartje voor Apple of gebruikers er na dergelijke verkiezingen nauwkeuriger naar zullen kijken.
Maar aangezien andere Apple-laptops onzeker blijven, kunnen we niet verrast worden door klanten. Wat zal er daarna gebeuren met de MacBook: blijft deze alleen in het 12-inch model, of komt er een nog grotere? Is de vervanger van de MacBook Air echt (en onlogisch) een MacBook Pro zonder Touch Bar?
Ja, veel stappen van Apple zijn onlogisch, maar de nieuwe MacBook is gewoonweg veel beter dan de oudere modellen. Ik heb zelf een MacBook Pro 2016 zonder Touch Bar en ik kan hem niet genoeg prijzen. Voor een prijs die 5000 euro hoger ligt dan het model uit 2015, krijg je in vrijwel alle opzichten een betere computer. De enige klacht zou de connectoren kunnen zijn..
Als ze maar snel zijn :-)
En hoe gaat het met je uithoudingsvermogen? Bovenstaande ervaring maakt mij nogal bang, dat de nieuwe machines zoveel minder uithoudingsvermogen zouden hebben :(
8-10u, praktisch hetzelfde als MB Pro 2015 met vergelijkbare specificaties
gebruikers schrijven iets heel anders... ik zou echter wachten op de eerste update, aan de ene kant zullen macbooks twee generaties nieuwere processors krijgen (naar verluidt wordt Keby Lake overgeslagen) en aan de andere kant wordt er gespeculeerd over amoled-schermen. Persoonlijk vind ik de nieuwe Macbook Pro erg leuk, maar zoals elk eerste product uit een nieuwe modellenlijn zal deze zeker bugs bevatten.
Als je een vervanger voor de oude Air wilt, voldoet de basis 13″ zonder TouchBar prima.
13″ MBP met TouchBar is ook oké imo en het heeft niet zoveel zin om een jaar langer te wachten, als iemand thuis een MBP 13 2013 en ouder heeft, loont het om vandaag nog te updaten.
Ik ben voorzichtiger met het 15″-model, het kost $3500 in een redelijke configuratie en ik zou een jaar of twee kunnen wachten om te zien wat de gebruikerservaring zal zijn.
De standaard 13″ Macbook is oké, maar het lijkt mij dat ze voor de onnodige 7k genoeg in de processor hebben gesneden, in termen van prestaties, maar misschien heb ik het mis.
Wat mij bang maakt is het feit dat volgens de wiki de oude 13″ Macbook Pro een batterij van 75 Wh had en de nieuwe “slechts” een batterij van 50 Wh heeft… en ik betwijfel of ze het verbruik met ongeveer 40% zouden verminderen om hetzelfde uithoudingsvermogen te bereiken
De nieuwe MBP heeft een display met hoge helderheid, misschien helpt het om te leren hoe je de intensiteit kunt regelen... hoe dan ook, ik evalueer het verbruik nog niet, het is heel goed mogelijk dat over een jaar de levensduur van de batterij van de bijgewerkte modellen zal zijn stijging vergelijkbaar met de 12″ MacBook Early2016 vergeleken met de eerste Early 2015.
Welnu, het kan zo zijn. Het model zonder touchbar heeft de zwakste processor, dus paradoxaal genoeg kan het qua uithoudingsvermogen beter zijn dan de duurdere modellen met touchbar.
Model zonder Touch Bar voor hogere batterijcapaciteit dan model met TB.
Helaas is die ene klacht naar mijn mening de belangrijkste voor de meeste gebruikers...
Ik begrijp dat dit waarschijnlijk citaten van de heer Blaha zijn, maar corrigeer alstublieft zijn grammaticale fouten en typefouten. Sommige zinnen slaan dan helemaal nergens op ("en ik sluit geen iPhone-koptelefoon aan op Apple, zelfs niet via de adapter. Ze moeten twee koptelefoons of een audio-verlichtingsadapter dragen!" enz.)
1. Functietoetsen kunnen als volgt in Parallels worden vergrendeld: Systeeminstellingen/Toetsenbord/Snelkoppelingen/Functietoetsen en voeg Parallels Desktop.app toe. Daarna worden de functietoetsen op de Touch Bar stabiel weergegeven. Daarnaast ontwikkelt Parallels er ondersteuning voor.
2. Koop gewoon een USB-C-naar-Lightning-kabel en u hoeft geen iPhone-oplader mee te nemen, aangezien deze kan worden opgeladen via een MacBook Pro-oplader. Ik kocht de kleinere 29W voor de MacBook Pro, die bij de MacBook 12′ wordt geleverd, hij laadt zowel de MacBook Pro als de iPhone op.
3. In het geval van koptelefoons mikken ze duidelijk op hun draadloze koptelefoons, die ze gaan verkopen. Een paar maanden geleden vroeg Apple gebruikers of ze de hoofdtelefoonaansluiting op hun MacBook gebruikten, blijkbaar zijn ze van plan deze volledig te laten vallen.
4. Het toetsenbord is geweldig
5. De batterij gaat 7-8 uur mee, maar ik heb een i7 3.3GHz.
6. De USB-C-kabel zou “actief” moeten zijn… voor het geld…
Ik kan het niet helpen, ik moet het schrijven. Nog een clickbait-kop? Ik keek uit naar de aangekondigde transformatie van Jablíčkář, en tot nu toe was de verandering ten kwade voor mij. In de afgelopen maand en slechts één constructief artikel: http://jablickar.cz/jak-blokovat-spam-a-pozvanky-v-kalendari/ anders, voorlopig, meer zoals Light Flight...
Als ik je verkeerd heb begrepen en de artikelen zijn in voorbereiding, bied ik mijn excuses aan.
Jablíčkař heeft de moed om onder andere de Apple-gemeenschap objectief te beschrijven welke stappen Apple niet altijd ideaal maakt. Laten we blij zijn dat er überhaupt zo iemand is. Omdat alleen met een roze bril schrijven over de huidige Mac-productlijn populair zou zijn, maar niet feitelijk. Een moeilijk te begrijpen puinhoop in de productlijn in combinatie met een absurd lange machinewisselperiode (laten we niet vergeten dat dit onder Steav twee keer per jaar gebeurde - namelijk vroeg, midden of laat) - het is gewoon geen goed visitekaartje. De snelle daling van de Mac-verkopen spreekt voor zich.
Dus meer van dat soort Jablickars - en misschien zal het dankzij zulke reacties soms ook met de kameraden bij Apple gebeuren.
Je hebt mijn post duidelijk helemaal niet begrepen, en de post van René Becker ook niet. Het punt zit hem niet in het onderwerp, maar in de vorm die Jablickar.cz "nieuw" gebruikt. Paradoxaal genoeg was er een artikel over hoe ze ‘diep nadachten’ over de inhoud van wat ze maakten en graag zouden willen terugkeren naar inhoudelijke artikelen. Helaas zet de trend van ‘vlam/haat/click-bait’-artikelen zich voort…
Ervaring met de versie zonder touchbar - alles is van topklasse (beeldscherm, helderheid, toetsenbord, snelheid van SSD en poorten, snelheid van het apparaat zelf), ik heb geen probleem met het aantal en type poorten), het enige (en wat voor mij essentieel is) is de levensduur van de batterij - gemiddeld 6,5 uur bij 50% helderheid (Safari - Flash, TextWrangler, tenminste Word + Excel uitgeschakeld) - dit is een vreselijke teleurstelling voor mij. Ik heb ook een HD-film van Itunes geprobeerd volgens de methodologie van Apple - 75% helderheid, deze zou 10 uur moeten meegaan - hij zou 7 uur meegaan. Bij de enige Apple was het altijd waar dat de levensduur van de batterij altijd minimaal was. Niet meer :-(
Akkoord, ik ben een uur slechter op de i7 eind 2016 dan op de vorige i7 eind 2013.
Dit beschrijft precies hoe ik me voel. Ik heb de mogelijkheid om het model van vorig jaar te ruilen voor dat van dit jaar, maar dat wil ik gewoon niet, omdat ik mezelf vanuit mijn standpunt een slechte dienst zou bewijzen en in plaats van een werkend apparaat een stuk onzin zou krijgen waarbij onder meer alleen kortingen vereist zijn voor gebruik met andere Apple-producten. Als ze geen les leren van het volgende model, zal ik jaren later voor Mac moeten weglopen :-(
Volgend jaar wil je geen andere poort dan USB-C. Een apparaat met een USB-A oude Thunderbold in de Display-poort zal niet op zijn plaats lijken. Tegelijkertijd is het voor vandaag voldoende om een kleine USB-C naar USBA-A-adapter te kopen voor 200 CZK.
USB-C naar Displayport- of HDMI-kabels zullen de standaard zijn, USB-C zal op laders, powerbanks, monitoren, dataprojectoren, enz. zitten. Pionier zijn kan in het begin kleine problemen met zich meebrengen.
Bovendien zal de iPhone 8, naar ik vermoed, een USB-C-oplader en een Lightning-USB-C-kabel hebben.
Dat is weer een stuk stront, hoe durf je het te doen
Dus je wilt ons vertellen dat meneer FX volgend jaar alle apparaten die hij onlangs heeft gekocht, zal weggooien en vervangen door nieuwe, met usb-c?
oke ik neem het aan
dus laten we allemaal wachten met het kopen van een nieuwe kat tot volgend jaar... (als het beter voelt, zou het tot november volgend jaar moeten zijn), en laten we er geen kopen
want uiteraard is de nieuwe Mac voor pc niet geschikt voor dit jaar. voor dit jaar is het een naakte laptop
kunnen we het daar niet over eens zijn?
(en komen er volgend jaar kortingsbonnen voor de overige apparaten die ik moet vervangen zodat ze usb-c kunnen gebruiken?
…jij idioot
Geachte heer,
het is interessant hoe weinig het voor zo’n plebejer en zwakkeling nodig is om de moed te verzamelen om vreemden te beledigen, zelfs in een technische discussie. Het enige wat je hoeft te doen is een anoniem acroniem kiezen dat niets betekent, en een levenslange vrek is plotseling een sterke man.
Als je geen verbeeldingskracht hebt, niet genoeg intellect, en als je je niet herinnert dat dezelfde discussies plaatsvonden bij het verwijderen van het diskettestation, het cd-station, het laten vallen van de parallelle poort en het vervangen van USB, enz., dan kun je jezelf maar beter niet in verlegenheid brengen in het openbaar. Net als toen en nu was Apple de eerste die de moed had.
Niemand hoeft zijn machines weg te gooien zoals toen, ze worden gewoon iets eerder oud. De nieuwe met alleen USB-C zijn geen stap terug, maar een nieuwe standaard voor meerdere jaren. We verlangen tenslotte allemaal naar één enkele connector voor alles, en zie, die hebben we hier.
Net zoals destijds verwijderde schijven en poorten vervangen konden worden, kan ook vandaag nog absoluut alles via USB-C. Ik begrijp niet waarom ik er moeite mee zou hebben om voor 80 CZK nieuwe USB-C naar HDMI-kabels voor een computer te kopen, een nieuwe USB-geheugenstick met beide connectoren? Ik heb ook een tweede USB-C-bron voor de toekomst en voor meerdere jaren. Daarnaast voedt het ook de iPhone en andere apparaten van andere merken. Eindelijk een universele connector!
Volgend jaar zullen de meeste computers zo zijn en zal USB-A verouderd lijken. Bovendien zullen andere apparaten in huis geleidelijk aan over USB-C beschikken en zal de noodzaak om extra kabels te bezitten, zoals HDMI, Display port, mini display port, etc. eindigen.
Kortom, hij bekritiseert Apple alleen vanwege het bestaan van de Lightning-connector, hij zou gemakkelijk USB-C in de iPhone kunnen stoppen. Zo heb je voor alles maar één kabel nodig.
De volgende fase van USB-C zou de implementatie van een ethernetinterface kunnen zijn. Als ze POE in de stopcontacten zouden stoppen en we laptops tegelijkertijd op ethernet en stroom zouden kunnen aansluiten, zou dat geweldig zijn.
Nou, je gaat ver buiten de lijn en onthoud dit over een jaar. :-))))
Dat gaat je te boven, weet je nog over een jaar. Er wordt geen nieuwe computer verkocht zonder USB-C. USB-A verdwijnt stilaan als seriële en parallelle poort. Het ergste is dat je zelf USB-C wilt zonder dat je het nu weet.
Dat is een zeer naïeve mening... :-/
Hoe denk je dat fabrikanten de USB-C-standaard zullen negeren, deze niet in hun producten zullen installeren en USB-A niet geleidelijk zullen verdwijnen? Jullie hebben dus een zeer naïeve mening.
Het ergste is dat je zelf USB-C wilt zonder dat je het nu weet.
Natuurlijk zullen ze USB-C niet negeren, maar ze zullen het geleidelijk implementeren. Ik heb nog geen enkele reden om er een te willen, en ik betwijfel of dat snel zal veranderen.
Maar bij Apple was dat gewoon niet zo. Iemand kocht een Mac en hoefde zich nergens mee bezig te houden. Net als bij het model van vorig jaar... Ik heb de doos uitgepakt, rustig de flitser aangesloten, de geheugenkaart uit de camera geplaatst, via HDMI op de monitor aangesloten, de iPhone aangesloten, de EarPlugy aangesloten (de huidige sluit ik niet aan meer)... Een jaar later kwam er een model waarmee niets gebeurde, ik zal het niet doen... Niet als ik niet overal 5-10 kortingen bij me heb. Als ze twee USB-C en twee klassieke USB zouden maken, zou ik niet eens as zeggen... Zo is het gewoon verkeerd en de computer is geschikt voor thuisgebruik met een dock.
Kunt u een opsomming geven van de 5-10 reducties die u nodig heeft?
Ik denk dat zoiets als dit voldoende is: https://sandberg.it/nl-be/product/USB-C-Dock-HDMI-Plus-VGA-Plus-LAN-Plus-USB-Plus-SD
Als het je niet bevalt, koop er dan nog een: http://www.kabelmanie.cz/usb-huby_d320.html
Denk je dat als ik een kleine 29W USB-C-oplader van vergelijkbare afmetingen als de iPad, USB-C, een kabel en een van de adapters bovenaan in mijn tas heb, ik dan iets mis op mijn computer? Ik heb tenslotte ethernet, een SD-kaartsleuf, USB 3.1, HDMI 4K...
Als ik het me goed herinner, vond dezelfde discussie plaats toen Apple het dvd-station verwijderde. Mensen zoals jij schreven dat ze niets hadden om programma's mee te installeren, dat ze een externe schijf bij zich moesten hebben. Draag je het nog steeds?
Je vergelijkt het onvergelijkbare. Ze verwijderden het dvd-station toen mensen het jarenlang praktisch niet gebruikten. Oudere USB's worden uitgefaseerd nu mensen ze massaal gebruiken, en USB-C is (misschien) de muziek van de toekomst.
De reductie is een hel, niet echt. Ik wil onderweg gewoon een koptelefoon of zelfs een iPhone kunnen aansluiten zonder zo'n gedrocht te hoeven sjouwen. Met de MBP 2015 hoef ik niets extra's mee te nemen en dat is geweldig.
Persoonlijk zou ik een korting nodig hebben voor koptelefoons, USBC-HDMI, een externe kaartlezer, USBA-USBC en ik heb zeker nog niet alles onthouden...
Daar ben ik het mee eens. Je kunt niet blijven hameren op verouderde connectoren. Unified is het logische pad en USB-C lijkt een veelbelovende connector. We hebben het verlies van de seriële connector, SCSI, CD/DVD-drive, VGA-connector en FireWire overleefd, er is geen reden om de eenwording niet te overleven. :)
Hoe zit het met de nieuwe hoofdtelefoon van Beats en hun USB Micro-B-oplaadconnector? "Universele USB-oplaadkabel (USB-A naar USB Micro-B)"
Naar mijn mening kan dit artikel niet als gezaghebbend worden beschouwd, het is zo'n zwakke "aanbeveling"...
Ik heb veel vrienden die Macbooks hebben, maar niemand wil het nieuwe model en iedereen is teleurgesteld.
Ik heb genoeg vrienden die MacBooks hebben, en genoeg van hen overwegen het nieuwe model omdat ze geen reden hebben om teleurgesteld te zijn.
Dus ik ben het ermee eens dat de UX beter is. Apple is niet langer een bedrijf voor professionals. In plaats van professionals proberen ze klanten aan te spreken met smileys in de touchbar :-)
De hel met kortingen en kabels is weer een mislukking van Apple. Ze zouden in ieder geval alle producten kunnen updaten zodat de USB C/Thunderbolt 3-connector overal aanwezig is.
En wat betreft de maximale 16 GB RAM: dat is weer een mislukking van Apple. Apple beschouwt iemand die een Keynote-presentatie kan geven en Mail kan draaien blijkbaar als een professional.
Misschien is Apple niet langer een bedrijf voor Slowaken, die niet weten dat Touch Bar en USB-C veel meer functies en meer betekenis hebben voor professionals.
Was Apple ooit een bedrijf voor Slowaken? Tot nu toe is er niet eens een online winkel voor Slowakije.
USB-C zal voor professionals zijn als ik op zoek ben naar USB-C-apparaten. Het is interessanter om apparaten voor Thunderbolt 3 te maken dan voor USB-C.
Wat de Touch Bar betreft, zegt Petr Mara ook dat deze niet geschikt is voor professionals omdat deze de workflow verstoort.
https://www.youtube.com/watch?v=CCO8nlDlFAM
Ah, zoals Petr Mára zei, de trein gaat er niet doorheen...
Bedankt voor de video, ik denk dat het van gebruiker tot gebruiker zal zijn, de Touch Bar zal bijvoorbeeld perfect zijn voor sliders, we zullen zien wat de tijd zal brengen. :)
Apple's "trots" staat niet toe dat USB-C wordt gebruikt in de iPhone 8. Hoewel ik het ermee eens ben dat het een volkomen logische stap zou zijn.
Trots en winst, helaas. Ze hebben geen monopolie op USB-C zoals op bliksem. Maar je hebt duidelijk begrepen dat de eerste universele connector, die alles combineert, inclusief de voeding, na tientallen jaren komt. Lange tijd was het slechts een droom.
Niet-gelovigen moeten weten dat de HDMI-licentieorganisatie op 1.9 september 2016 het zogenaamde HDMI-alternatief voor USB-C-specificatie heeft uitgebracht. Ze moesten toegeven dat hun connector waarschijnlijk naar USB-C zal verhuizen. De Displayport-organisatie heeft in 2014 een soortgelijke specificatie uitgebracht. Ik denk dat het geregeld is. Er zal overal USB-C zijn.
Beschrijving van HDMI alternatieve USB-C hier: http://www.usb.org/developers/presentations/USB_DevDays_Hong_Kong_2016_-_HDMI_Alt_Mode_USB_Type-C.pdf
Het beeld kan dankzij MHL lange tijd via USB worden verzonden... Met HDMI-licenties kunnen ze een tiende betalen voor elk apparaat, ook voor elke kabel, en op het moment dat de MHL zich verspreidt, verliezen ze hun bron van inkomsten. De Displayport-organisatie deed dit naar mijn mening vooral dankzij Apple, die waarschijnlijk op deze stap aandrong. Net als bij DisplayPort en Thunderbolt. Zowel Vesa (eigenaar van DisplayPort) als Intel/Apple (makers van Thunderbolt) kwamen daar feitelijk samen.
Beide organisaties zullen echter tientallen euro's moeten betalen voor het hdmi/displayport-protocol van de fabrikant van de monitor en de computer, ook al komt er aan beide kanten van de kabel een usb-c-connector. Niet alleen de connector doet HDMI.
Daarom wacht ik op raketuitbreiding.
Waar is het probleem?
Je hebt het mis: er zijn geen kosten verbonden aan DisplayPort. MHL kan ook via USB worden afgespeeld, dus het zou de kans moeten hebben om HDMI te vervangen... wat dan op sommige apparaten niet beschikbaar zou zijn. Hiermee verzekerde de HDMI-alliantie haar plek op de markt
Bedankt voor de waarschuwing, de DisplayPort heeft een licentie, maar is gratis. Je hebt gelijk.
Ik zie geen probleem in het naast elkaar bestaan van USB-C voor Macs en Lightning voor iOS.
Wees niet boos op mij, maar een artikel bouwen onder zo'n uitdagende titel over de citaten van een gebruiker die een MBP met TB terugstuurde omdat hij met Windows werkt die niet geoptimaliseerd zijn voor TB (de wereld is verrast) lijkt mij absurd - vooral na de aangekondigde transformatie van Jablíčkár. :(
Toestemming - het artikel is in wezen een transcriptie van wat de oorspronkelijke auteur op zijn blog heeft geschreven. Als dit bedoeld was als een Jablickare-verandering, is dat echt niet gelukt.
precies zoals ik hieronder schreef, dit is echt te gek
Wen er maar aan, heren, of begrijp dat onze realiteit onder Cook ook negatieve artikelen over Apple omvat. De nieuwe MacBook Pro is mooi en een individu kan er blij mee zijn en leren leven met de beperkingen van USB-C en ook onthouden dat het aan elke kant van de computer anders is.
Maar koopt u een nieuwe MacBook Pro voor uw bedrijfsmedewerkers? Nee! Het is niet gebruiksvriendelijk. Een gewone gebruiker is geen Apple-maniak en zal nooit begrijpen waarom hij niet zomaar met een nieuwe computer zou kunnen werken, of waarom zou hij nadenken over hoe hij het zo moet regelen dat hij überhaupt kan werken? Het gevolg van de nieuwe MacBook Pro's (naast de algehele chaos in de productlijn) zal vroeg of laat een nieuwe daling van de Mac-verkoop zijn. En het begon er veelbelovend uit te zien. :(
Het artikel is helemaal niet negatief, het zijn citaten uit het product van een zestigjarige man die een nieuwe MBP kocht en deze na een week terugstuurde, omdat hij er spijt van had er 60 papieren voor te moeten betalen... bovendien het is nogal vaak intern tegenstrijdig, eerst begint de oude man met te zeggen dat hij noodzakelijkerwijs 16 GB RAM nodig heeft en dan zegt hij uiteindelijk dat de oude Air eigenlijk genoeg voor hem is... en de helft van de puzzel is Windows...
Blaha is een of andere domkop en bij Jablíčkář hebben ze besloten dat ze de domkop niet meer zullen citeren, het is de vrijheid van internet, iedereen kan zijn stomme dingen op de blog publiceren.
Iedereen die geïnteresseerd is in een relevante vergelijking, moet bijvoorbeeld eens kijken naar de video's van Petra Mára op YT, of de video's van Vladi Janeček op zijn YT-kanaal.
Vláďa Janeček is de meest gefundeerde Apple-expert in Tsjechië, hij heeft veel boeken over OS X gepubliceerd, en er is niemand in Tsjechië met de omvang van zijn kennis.
Petr Mára is een wandelende reclameoven voor Apple, maar zijn video's zijn interessant.
Blaha beledigen alleen maar omdat hij niet zulke verfijnde positieve meningen over de nieuwe MacBooks heeft als jij, dat getuigt van slechte smaak!
Vooral als uit Blaha's puzzels duidelijk blijkt dat hij het nut van rangen helemaal niet begrijpt...
Ik zal een stukje van mijn mening geven... Toen ik over de lekken van de zomer las, dacht ik echt dat de nieuwe MBP mijn MBP 13″ uit 2013 zou kunnen vervangen, die ik nog steeds behoorlijk fatsoenlijk zou verkopen. Zelfs tijdens de presentatie overheersten mijn gevoelens dat ik een nieuwe 13″ met TB zou kopen. Nadat ik de prijs had gezien, verloor ik mijn eetlust en besloot ik er niet voor te gaan. Als ik tenminste wacht op de eerste recensie. Helaas werd ik elke dag meer en meer teleurgesteld over de nieuwe MBP. En het feit dat hij alleen USB-C/Thunderbolt 3 heeft, stoort mij helemaal niet. Ik wil de bouwkwaliteit van de MBP niet belasteren, die vind ik waarschijnlijk nog steeds hoog, maar het gaat mij meer om het feit dat ik een verlengkabel voor de oplader en een volwaardige USB-C verwacht. kabel voor deze. Over het algemeen heb ik een slecht gevoel over de nieuwe MacBook Pro, dus ik zie wel wat er daarna gebeurt...
Ik overweeg een 15″ MacBook Pro met speciale grafische kaart te kopen. Ik weet alleen niet zeker hoe de nieuwe grafische kaart van AMD het doet met OpenGL-ondersteuning. Ik werk met Cinema 4D Studio R16, waarbij ik meerdere rendering-engines gebruik (bias en unbias). Bij Nvidia ben ik gewend aan berekeningen met CUDA-eenheden. Heeft iemand de prestaties van een AMD-chip getest?
Ik vermoed dat AMD en CUDA niet samengaan.
https://www.quora.com/Does-CUDA-work-on-AMD-GPUs
interessante link. Bedankt :-)
Als iemand een iPhone 7 en een MacBook Pro wil kopen, heeft hij er geen probleem mee om voor een paar honderd kronen een Lightning-USB-C-kabel te kopen.
Dat is niet het punt, het punt is dat dit nieuwe apparaten zijn die je in principe niet met een kabel met elkaar kunt verbinden wanneer je die nodig hebt. Tot nu toe was het vanzelfsprekend dat Apple opnieuw in de kist begraaft.
Nou, het lijkt mij simpel. Apple gokt al een paar jaar op draadloos, en de gebruikers denken er net zo over (hij heeft er nooit meer naar omgekeken en ik denk niet dat hij er nu mee zal beginnen). Ik heb de iPhone al een paar jaar niet meer op de computer aangesloten, ik beheer alles via iCloud als ik hem per ongeluk oplaad via een powerbank buitenshuis (het is sneller en zo deed ik het zelfs toen ik een vorige macbook pro had met klassieke usb). Ik heb al een paar jaar een draadloze hoofdtelefoon (Beoplay H5 voor sport, nu heb ik Bose vervangen door Sennheiser PXC-550 voor casual luisteren en beide werken zonder problemen). Ik heb een Bluetooth-muis en een dock op het werk/thuis. Wat de touchbar-functie betreft, is het mogelijk om in de instellingen te bepalen in welke applicaties standaard alleen F-toetsen worden weergegeven (in Parallels kan men dus instellen dat de functietoetsen altijd worden weergegeven). Nou, met het modeladvies lijkt het mij ook vrij duidelijk. In de toekomst zal de Air enige tijd niet meer gebruikt worden en blijft de MacBook als basis 12″ variant, en daarna de MacBook Pro in 13″ en 15″ varianten.
En hoe zit het met de onmogelijkheid om het werkgeheugen uit te breiden en zelfs de onmogelijkheid om de schijf te vervangen. Nou, Apple is al te ver gegaan... Ik blijf ook bij de 4 jaar oude Air en als slechte omstandigheden me dwingen een nieuwe te kopen, kies ik opnieuw voor de Air of zelfs voor de oudere Pro.
Apple heeft dit gewoon niet goed begrepen….
De vorige Pro-versie stond dus ook geen geheugenuitbreiding toe. Je hebt wat je hebt geconfigureerd. De SSD zou echter in ieder geval vervangen kunnen worden.
Hier is het antwoord vrij eenvoudig. Accepteer eenvoudigweg het feit dat een laptop, dat wil zeggen een mobiele computer, qua ontwerp steeds meer op een iPad zal lijken in plaats van op een desktop-pc. En ook daar verwacht niemand dat je het uit elkaar haalt en onderdelen verwisselt. Het is een logische evolutie van mobiele apparaten, met als belangrijkste voordeel dat ze draagbaar zijn en niet doe-het-zelf-vriendelijk. Vroeg of laat zal iedereen hier mee te maken krijgen.
Ik ben ook niet alleen voor de nieuwe MBP als het om vegen gaat, maar ik zou niet meer naar de oude Retina gaan, die had ook zijn problemen, bijvoorbeeld het loslaten van de antireflectielaag van het scherm, enz. Lucht is al een historisch artefact, als het momenteel genoeg is, is er geen reden om het meteen te veranderen, maar vandaag nog kopen als een nieuwe machine? Niet echt.
correctie: niet echt "bij de opname", maar "bij de opname" ;)
Als ik mijn persoonlijke behoeften realistisch evalueer, als ik niet meer zo veel met graphics of video bezig ben als vroeger, is de Air meer dan genoeg voor mijn behoeften, en een iPad Pro met een toetsenbordbehuizing zou ook genoeg voor mij zijn. Wat mij opvalt aan het PRO-boek is niet alleen het gebrek aan connectiviteit of de ingewikkelde connectiviteit met de iPhone en andere niet-Apple randapparatuur, maar vooral de onmogelijkheid om de SSD te vervangen. Waarom? Het was tenslotte een kwestie van 10 minuten. Ik denk dat dat een fout is die ik zou kunnen vergeven voor een basisboek. Maar niet met PRO. Maar ik begrijp dat Apple zich steeds meer richt op de overweldigende menigte van zogenaamde gewone gebruikers, en degenen die echt professioneel iets willen creëren, zouden een grote machine moeten kopen voor NOK 120.000. Een echte professional kan er gemakkelijk en snel geld mee verdienen. :-)
Jirka, je bent ook een dwaas omdat je geen idee hebt dat ingebouwde herinneringen al een tijdje bestaan, ondanks het feit dat de mogelijkheid om de ssd te vervangen nogal theoretisch is, omdat de enige alternatieve schijven van owc een relatief hoog verbruik hebben en verkort de levensduur van de batterij aanzienlijk.
Ik zou bijna proberen te raden of u niet rechtstreeks de heer Troubelín Blaha bent?
Het zou lang duren om zoveel dwazen in één discussie te vinden.
Blaha is een dwaas, alleen een dwaas zou teruggaan van de nieuwe MBP Retina naar de oude Air met een TN-paneel en vreselijke parameters en verouderde resolutie.
Het enige waar we het over eens kunnen zijn, is de afwezigheid van magsafe.
Iemand een dwaas noemen alleen maar omdat hij andere prioriteiten en doeleinden heeft dan jij, is naar mijn mening dom…..
De MacBook Air is een verouderde shunt, iemand die de keuze heeft tussen een nieuwe RETINA MacBook en een oude Air en kiest voor de Air verdient geen ander label dan een dwaas, rijd jij ook een Trabant als je de keuze krijgt tussen een Trabi en een VW Passaat?
Retina is geen heilige graal. Niet iedereen wil het en verlangt ernaar, het is gewoon een "gevoel" gemaakt van kleurpotloden. Persoonlijk mis ik Air helemaal niet. Ben ik dan een dwaas? Dus ik herhaal: anderen een dwaas noemen op basis van hun verschillende prioriteiten is een zielige en stomme belediging die jou voor dwaas maakt. :-)
Ja, alleen al door de hoeveelheid spelfouten die je in die paar zinnen hebt weten te proppen, ben je misschien zelfs een pauper. Ondanks het feit dat het netvlies niets te maken heeft met het "gevoel" van de kleuren :-) Elk van de netvliespanelen heeft een ander kleurengamma.
Jouw behoefte om je eigen arme ego een boost te geven, niet alleen door belachelijk onzin, maar vooral door anderen te beledigen alleen maar vanwege hun andere mening, spreekt boekdelen over jou. En het is niet mooi. Maar ik zal je op geen enkele manier beledigen, je kunt het prima zelf afhandelen. Puntje van mijn kant.
Het gaat niet om meningen, het gaat om gezond verstand. Echter, aan iemand uitleggen dat het netvlies niets te maken heeft met het "gevoel" van de kleurpotloden, dat wil zeggen met het gamma, dat lucht antediluviaal schroot is... #onbetaalbaar :)
De Air mag dan een antediluviaal stuk rommel zijn, tegenwoordig is het de enige Apple-laptop die past in een kantoor met meer dan één medewerker. De dwaas is dus niet degene die de Air koopt, maar degene die het modeladvies van Apple zo heeft verkleind. Alle nieuwe MacBooks zijn onbruikbaar voor op kantoor.
Ik koop al twintig jaar Macs voor het bedrijf en heb nog nooit zo'n hopeloosheid meegemaakt als nu. En hoewel ik het echt niet leuk vind, heb ik deze week 20 Airs gekocht.
Wat is de onbruikbaarheid van het kantoor? Nou, het is niet dat ik enthousiast ben over de nieuwe MacBooks, maar ik begrijp dit niet echt...
Trouwens, de nieuwe MBP13 is kleiner dan de originele 13″ Air, weegt hetzelfde (20 g verschil), heeft netvlies en krachtige Intel, dus schrijven dat de Air de enige is die op kantoor kan worden gebruikt, is een argument zoals een tractor de enige geschikte is voertuig voor grote steden.
Je bent serieus een idioot, omdat de Air veel te dure rommel is, alleen vanwege dat vreselijke TN-paneel. Degenen die geen prestaties willen, hebben het 12″ Core M-model, en de Pro-serie uit 2015 is nog steeds in de aanbieding, dus zelfs als iemand geen reducties wil en niet zo'n behoefte heeft aan het krachtigste strijkijzer, is de 2015 modellen zijn nog steeds in petto als CTO. Sinds de introductie van de standaard 2.0GHz Pro zonder TouchBar zou ik echter niet eens een CoreM kopen. Als je erover nadenkt om een MB12 met CoreM te kopen, is de enige optie die een beetje logisch is de 1.2GHz/512GB 2016 (langere batterijduur en iets krachtiger dan hetzelfde model uit 2015) … MAAR voor de prijs van NOK 47, raad ik aan om in plaats daarvan een MacbookPro 990 basic 13 zonder TouchBar te nemen, er zijn al twee USB-poorten, de prestaties van een volwaardige De volwaardige 2016GHz i2.0 bevindt zich ergens anders dan CoreM, je hoeft je geen zorgen te maken over ruis, en het is iets zwaarder en kost bijna hetzelfde... NOK 5
Het voordeel van de CoreM 12” MacBook is maximale mobiliteit, dus geschikt voor iemand die gewend is aan de 11.6” Air.
Zelfs de originele MBP13 RETINA 2015 is slechts iets zwaarder dan de Air en biedt een onvergelijkbaar beter IPS-paneel, is merkbaar krachtiger en heeft een zeer goede batterijduur. De MBP13 2016 zonder TocuhBar wordt duidelijk aangeboden als opvolger van de 5” Air, dankzij de verlaagde kloksnelheid van de i2.0 naar 13GHz.
De enige persoon voor wie de Air er vóór 2013 toe had kunnen doen, is iemand die hem het grootste deel van de tijd op een extern paneel had aangesloten... maar je kunt sowieso geen van de nieuwe 4K/4K-panelen op de Air aansluiten... de Air heeft een maximum resolutie van 2560×1600 waardoor het niet alleen achterwaarts maar ook volledig onbruikbaar is in de toekomst... (ik weet zeker dat er veel dwazen zijn voor wie honderd genoeg is) maar het is eind 2016, niet 2009, dus het argument dat ik de Air meestal op een extern paneel heb aangesloten, valt ook plat. Sinds 2013, toen het nieuwe netvlies werd geïntroduceerd, is Air een dode lijn.
Je moet het uitgangspunt begrijpen…
Air 11.6” opvolger van de 12 Core M MacBook
Air 13″ opvolger MBP 13 2016 nonTouchBar 1.4/1.6GHz tot 2.0GHz/2.4GHz
MBP13” 2015 Opvolger MBP13 2016 TouchBar 2.7/2.9/3.1GHz tot 2.9/3.1/3.3GHz
De Air13 is groter dan de MBP13 uit 2016 en beide wegen hetzelfde:
https://www.youtube.com/watch?v=F8JMewmHtbk
In feite gaat het debat over iets anders: al degenen die de Air-serie zo verdedigen, hebben niet het geld voor de Pro, of het spijt ze dat ze het geld aan een betere laptop hebben uitgegeven, meer is er niet aan de hand, het is ook het geval van de oven waar het artikel over gaat. Goed gedaan. Ze rijden liever in een goedkope Trabant dan extra te betalen voor een Subaru.
Felicitaties aan “A1….”. U heeft uzelf verlaagd tot het niveau van de Zeman-stemmers. En nog een beetje meer en misschien overtref je zelfs hun patroon.
Ik heb op Zeman gestemd op basis van de aanbeveling van Zijne Excellentie Andrew Schapiro van de Amerikaanse ambassade, ondanks de luide tegenstand van de leden van het zogenaamde "Praagse Café", die zo dom zijn dat ze hun verklaringen op een Macbook Air publiceren , daarom verloor hun kandidaat Karel Schwarzenberg de verkiezingen, hij had een team met technologisch achterlijke apparatuur. In ons Zeman-team hadden we allemaal MBP Retina, zelfs Mynář, alleen meneer de president had Slivovici.
Oké. Je bent jong, arrogant, rijk en je houdt niet van mensen. Dus zelfs als je iets te zeggen had, is het nog steeds waardeloos. Omdat je vloekt en rondschopt als een flikker. Je vestigt de aandacht op de spelling, die je vervolgens zelf belastert. En het liefst zou je van een gewoon dorpsdebat een gevecht maken, maar je zou er toch voor weglopen. Zodat je niet iets overkomt met een duur gadget waar je jezelf graag mee versiert. Is "Majk je panák" niet jouw voorbeeld? Of ben jij het niet?
Als er een "admin" was, dan ben je daar gewoon een kandidaat voor en moet je een ander "cool" profiel maken voor je "behoefte"
Het moet moeilijk zijn om tegelijkertijd dom en arm te zijn, anders kan ik zo'n ongelooflijk domme reactie niet verklaren. :)
Ik vind de prijs/prestatieverhouding op de nieuwe Macbook niet langer prettig. Vroege Macbooks waren Unix-machines van goede waarde vergeleken met wat er destijds beschikbaar was. Maar de nieuwe Macbooks zijn behoorlijk duur geworden en vergeleken met de markt zijn ze niet meer zo voordelig. Een soort touchbar is voor mij best een koopje, vooral omdat ik meestal een groot toetsenbord, een muis en twee externe 24″ monitoren nodig heb. USB-connectoren weggooien is ook een vergissing. Ik begrijp dat het misschien goed is voor werk onderweg, maar voor werk is het echt geen enorme verbetering. Apple heeft me in de steek gelaten, het gaat bergafwaarts.
OK voor het inpakken van meisjes, maar niet echt bruikbaar voor werk
Ik heb de heer Blaha op zijn eigen verzoek op Twitter beloofd dat ik hem een commentaar zou schrijven over zijn waanvoorstellingen over de nieuwe MBP van 2016, dus hier is het (wat tussen aanhalingstekens staat zijn citaten uit de oorspronkelijke blog van Michal Blaha).
Als een van de eerste Tsjechen had ik een nieuwe MBP13 zonder TB en met TB tot mijn beschikking, en nu heb ik voor twee dagen een nieuwe MBP15 op mijn bureau staan, die ik in het weekend terugbreng naar de reseller.
De TouchBar is prima in orde, intuïtief en prettig, geweldig in gebruik, maar geen must-have-functie.
Het belangrijkste voordeel van de nieuwe MBP 2016
Eerst en vooral is er het geluid, het is grandioos...het beste dat het ooit is geweest.
Op de tweede plaats staat de mogelijkheid om onderweg op te laden vanaf een powerbank via usbc.
Op de derde plaats staan een hogere helderheidsintensiteit en een breder kleurengamma van het scherm. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de beeldschermen uit de Retina 2015-productlijn.
Nadelen van de nieuwe MBP2016.
Het is duidelijk dat de afwezigheid van een magsafe... daar geen discussie over mogelijk is.
Voor het basismodel zonder TouchBar zijn er slechts twee usbc-poorten.
Ad je lappendeken van Mr. Blaha:
"Maar ik weiger een kleurcode te geven of te beschrijven welke - visueel niet te onderscheiden - USB-C-kabel is voor opladen en welke voor snelle gegevensoverdracht"
Gooi de oplader dus in de prullenbak en gebruik slechts één type kabel, makkelijker is er niet. Dan hoef je niets aan te vinken.
“Prestaties/prijs. De notebook kostte 30% meer dan een vergelijkbare 13” MacBook Pro in 2014 (CPU-prestaties +- hetzelfde, grafische kaart 3x langzamer, schijf 4x langzamer) met een effectief uithoudingsvermogen dat 25% hoger was. De prestatieverbetering komt niet overeen met de prijsstijging. Vanaf 2011 was de MacBook qua prijs vergelijkbaar met vergelijkbare Windows-machines. Nu stijgt de prijs met 1/3 van de kwaliteit en prestaties van vergelijkbare machines voor Win, zonder duidelijke reden.
Ik pauzeer hier omdat je "zonder duidelijke reden" weer van de haak bent, voor de eerste langetermijninterventie van de CNB op de wisselkoers van de kroon, voor de tweede een hogere omzetbelasting dan in de VS, en ten derde de algemene prijsstijging van alle Tsjechische premiumwederverkopers, die ongeveer twee jaar geleden plaatsvond
Andere non-plus-ultra-bullshit:
"Nu springt de prijs 1/3 hoger in vergelijking met de kwaliteit en prestaties die vergelijkbaar zijn met machines voor Win"
Geef me een link naar verschillende machines met vergelijkbare kwaliteit en prestaties met Win, want ik volg de laptopmarkt, maar er is geen vergelijkbare laptop met MBP op de markt...
voorwaarden:
geluid van dezelfde kwaliteit als MBP (baf, zo'n Win-laptop bestaat niet)
volledig metalen constructie uit één stuk (baf, zo'n Win-laptop bestaat niet)
vergelijkbare echte batterijduur, geen papieren waarde (baf, zo'n Win-laptop bestaat niet)
een vergelijkbaar niveau van stilte tijdens het gebruik van de laptop (baf er bestaat niet zo'n Win-laptop)
net zo snelle SSD (echt, geen papieren waarde) (baf, zo'n Win-laptop bestaat niet)
minimaal een QHD+ IPS-paneel….
Er zijn genoeg laptops die pretenderen vergelijkbare prestaties te leveren, maar geen enkele heeft een vergelijkbare batterijduur, geen enkele heeft een volledig metalen constructie uit één stuk, geen enkele is vergelijkbaar stil... om nog maar te zwijgen van het feit dat geen van hen heb OS X.
Je weet veel over kwaliteit, als je de gedemonteerde Dell XPS13 Windows laptop kwaliteitsstandaard zou zien, zou je begrijpen dat het een goedkoop Chinees conglomeraat van elektronica in plastic tussen twee aluminium platen is (trouwens met een verschrikkelijk platte presentatie). .
De Thinkpad X1 Carbon (waar de meeste Windows-gebruikers trots op zijn) heeft een redelijk snelle SSD-schijf (op het niveau van MBP2015), sterker nog, hij bereikt de snelheid van de eerste SSD-schijven op de SATA3-interface, d.w.z. de echte snelheid van schrijven en het lezen gaat ongeveer tien keer langzamer dan in MBP2016.
Een paar opmerkingen over uw observaties:
"Apple levert geen volledige USB-C-kabel voor snelle gegevensoverdracht met de MacBook Pro voor NOK 60.000. Voor 500,- moet ik er nog eentje kopen. WTF!!!”
Ga jezelf ophangen.
“Apple gaf me geen USB-C naar Lightning-kabel voor de telefoon of de laptop, zodat ik de iPhone vanaf de laptop kon opladen. WTF!!!”
Ga jezelf ophangen of koop een korting.
"Chaos in de modellijnen van de MacBook Air (wat zal er mee gebeuren?), MacBook en MacBook Pro en een compleet mysterie over wat er daarna zal gebeuren. Ik denk niet dat ze het zelf weten."
Er is geen chaos in de modellijnen, je hoeft alleen maar een beperkt denkkader te begrijpen:
standaard aanname…
Air 11.6" waarvan de opvolger de 12 Core M Macbook is.
Air 13” waarvan de opvolger MBP 13 2016 nonTouchBar is (1.4/1.6GHz tot 2.0GHz/2.4GHz)
MBP13” 2015 waarvan de opvolger MBP13 2016 TouchBar 2.7/2.9/3.1GHz tot 2.9/3.1/3.3GHz is
Valt er nog iets verkeerd te begrijpen? Klinkt de drie lijnen: (sale Air) Macbook (CoreM) en MacBook Pro als chaos? Andere fabrikanten hebben normaal gesproken 150 verschillende modellen tegelijk op de markt, en jij zegt dat Apple daar chaos in heeft?
"Apple levert geen volledige USB-C-kabel voor snelle gegevensoverdracht met de MacBook Pro voor NOK 60.000. Voor 500,- moet ik er nog eentje kopen. WTF!!!”
Als ik 60 betaal voor een laptop, maakt die 500 misschien niet eens uit. Wat mij meer stoort, is het feit dat ik er pas na de aankoop achter kom en tijd verspil met het kopen van een andere kabel. Dat zou mij echt irriteren. Apple had de prijs met 500 CZK kunnen verhogen en de kabel erbij kunnen leveren.
“Apple gaf me geen USB-C naar Lightning-kabel voor de telefoon of de laptop, zodat ik de iPhone vanaf de laptop kon opladen. WTF!!!”
Opnieuw een verloopstuk kopen - hetzelfde probleem, ik moet het gaan kopen. Bovendien heb ik nu een extra korting om mee te nemen.
Grandioos geluid uit laptopluidsprekers ziet er op papier goed uit, maar hoe vaak ga ik het gebruiken? Als ik thuis ben, heb ik externe speakers, die uiteraard veel beter zijn dan de ingebouwde. Als ik onderweg ben, luister ik meestal via een koptelefoon => bijna geen gebruik.
De prijsstijging is dan ook onbegrijpelijk van de kant van Apple. Als ze de prijs zouden verlagen of gelijk zouden laten, zou ik het nog steeds begrijpen, maar ze verliezen op deze manier onnodig klanten.
Degenen die hun hersens gebruiken, bestellen bij aankoop van een MBP in de Apple Store meteen een verloopstuk en een kabel, het aanbod is breed genoeg, zelfs YTber Casey Neistat, die niet veel slimheid betrapte, bestelde meteen een MBP met een verloopstuk en een kaartlezer...
Trouwens, iedereen bestelt automatisch de "usbctousba" -reductie imo... Pixel-gebruikers zijn het beste af met de nieuwe MBP, ze hebben een werkende kabel rechtstreeks van Google.
Als ze het brein bij Apple zouden gebruiken, zouden we gebruikers niet hoeven te dwingen voor de fabrikant te denken. En gebruikers besteden moeite en geld om de fouten van de kameraad uit Cupertino glad te strijken.
Niet dat ik het met de tegenstanders eens ben, maar als ik iets koop voor 60k, denk ik er eens over na, zo niet en is het duur voor mij, dan ga ik naar een winkel waar ze me advies geven .
Persoonlijk vind ik het gênant om op Apple te spuwen voor een paar kabels. Ik denk dat ik hier over een jaar of twee simpelweg niet meer mee te maken zal hebben, omdat USB eindelijk de standaard zal zijn. Apple heeft echt grotere problemen dan een of andere stomme kabel die op voorraad is.
Ik zou het zo als uitgangspunt nemen, maar:
Air 13” waarvan de opvolger de MBP 13 2016 nonTouchBar is
– De prijs zegt echter iets anders, Air kun je bij Elektre om de maand kopen voor 25,-, terwijl MBP voor 45,- kost.
Voor mij is er geen gelijkwaardige vervanging voor zelfs maar een 12″ veel te duur stuk onzin zonder USB wanneer ik het oplaad (dat doe ik altijd) + ik heb één USB vol en ik gebruik de andere af en toe, dus ik zou er minstens 3 nodig hebben kracht :-(. Bovendien heeft het een langzamere processor dan de iPhone of mijn oude Air.
Dat MBP voor professionals is en dat het krachtig en duur is, stoort mij helemaal niet, het gaat mij om een stabiel besturingssysteem en gemiddelde (of ondergemiddelde) prestaties.
Het enige dat mij stoort aan de Air is dat hij een slecht beeldscherm heeft.
De prijs kun je niet vergelijken, de 12″ CoreM kost ook bijna twee keer zoveel als de 11,6″ MBA… in werkelijkheid is het de opvolger van de 11.6″ MBA en de nonTouchBar MBP2016 met twee usbc is eigenlijk de opvolger van de 13″ Air (het is de goedkoopste), hij is kleiner dan de 13″ Air, weegt hetzelfde, en van alle nieuwe MBP’s is de minst krachtige 2.0GHz Intel (opnieuw naast de basis 1.4 en 1.6GHz Airum), het is de logische opvolger van de Retina…
Feit is echter dat zelfs de MBP 2013-2015 13″ Retina slechts ongeveer 300 g zwaarder en iets dieper is dan de 13″ Air… dus de Air heeft naar mijn mening al een aantal jaren niet veel zin gehad vanwege het slechte TN-paneel met lage resolutie. (misschien alleen voor degenen die het permanent op een Thunderbolt-scherm hadden aangesloten)
"Bovendien heeft het een langzamere processor dan de iPhone of mijn oude Air." Dat is niet zo, je kunt ARM (iPhone/iPad) niet vergelijken met Intel... omdat ze in GeekBench misschien een vergelijkbare score hebben, maar ARM , ook al is het tegenwoordig behoorlijk krachtig, het bevindt zich op x86 en het mist in veel dingen, het mist AES NI en nog veel meer...
Natuurlijk, ik probeer alleen maar te zeggen dat er geen vervanging is voor de ingebouwde Air van Apple, omdat ik niet bereid ben meer dan 40 euro te betalen voor een gemiddelde computer (ik gebruik hem voor kleine dingen met multimedia en dingen die dat kunnen). Dit kan niet op een iPad of iPhone).
Als de Air 30k kost en de Pro 35k, dan waarschijnlijk wel, omdat hij een veel beter scherm heeft, maar de Air kan prima worden gekocht voor 25k (het laagste model dat genoeg is voor mij) en omgekeerd voor 45 Pro, dat is gewoon te veel.
Dus zodra Air eindigt, heb ik geen keus en zal ik MAC moeten schrappen. Kom op :-(.
En het ergste is dat Windows niet is opgelost en Linux geen iTunes heeft. Kortom, ik ben onder de indruk ;-).
Ik moet mij verontschuldigen voor de verkeerde informatie. De MacBook Pro i7 3.3GHz met TouchBar hield het in eerste instantie maar 4 uur vol. Uiteindelijk leek het er niet op en ging ik op zoek. Dropbox was de schuldige, het gebruikte veel stroom, ik moest het verwijderen, installeren en alles opnieuw laten synchroniseren. Het probleem verdween. Nu schrijf ik 50 min. in Pages gebruik ik WiFI 2.4GHz, de helderheid van het scherm is ongeveer 80%, AirMail draait op de achtergrond, de batterij is 90% en de laptop geeft aan dat er nog 7:00 uur over is.
https://uploads.disquscdn.com/images/d77d03e812274b0ef4f5a7b993529780c07230153e0586f6043493bf2b9df574.jpg
https://uploads.disquscdn.com/images/6a2034d52f7d852efbd74ca9deea44a895c50688407fcb143b2e5d2e51da97c8.jpg
Mensen die een computer als gereedschap (schop) nemen – en niet als statussymbool (wat ook vaak zinloos is omdat katten niet het duurste apparaat zijn dat ze kunnen kopen), denken twee keer na.
Unibody is een verspilling en een precisie van technologie, de koolstoflegering is veel duurzamer. Van alles is een beetje mogelijk, maar het is ook aanzienlijk lichter.
Mensen gebruiken NTB-geluid thuis alleen als ze een desktop hebben en er niemand is om ze te storen. Buiten, in het koor met de anderen, zet men een koptelefoon op. Anders heb ik thuis een desktop of dozen in het dock
Wat het uithoudingsvermogen betreft, er zijn laptops die zelfs 22 uur meegaan, maar serieus, wie moet er zo aan werken zonder opgeladen te worden? Hoe dan ook, 8h begint standaard te worden voor Windows (voor kwaliteitsmodellen, niet de shit voor 10)
De snelheid van de schijf is grotendeels nutteloos omdat mensen voor video (het enige waar je het verschil tussen 600MB en 1600MB kunt lezen) nog steeds externe
Osx is onbruikbaar in een bedrijf, Windows X is niet perfect, maar het heeft geavanceerde functies die in OSX ontbreken. Osx heeft niets dat Windows mist. Het is niet dat je niet op OSX kunt werken, het is oké, maar Windows en gedeeltelijk Linux zijn ook oké.
Connectiviteit met gemeenschappelijke poorten, waaronder modem, aanraakscherm, aanraakpen...
Draadloos dock met hoge snelheid
Hogere prestaties voor dezelfde prijs
Professionals die niet de hele dag in een café zitten, grijpen naar de T- of X-serie.
Ik had je plastic legering X1 Carbon in mijn handen en het is een stuk afval met een display van slechte kwaliteit... trouwens, er is er een te koop op nyx voor 20k.
Het probleem met alle Windows-laptops met 22 uur "de vorige keer" is dat het echte uithoudingsvermogen onder belasting amper 3 uur bedraagt.
De snelheid van de schijven is alleen nutteloos voor iemand die de aanschaf van goedkoop afval zoals de X1 Carbon moet rechtvaardigen met een trage SOHO SSD, die volkomen ongeschikt is voor werk in het zakelijke segment.
Maak je geen zorgen, je macbook PRO doet me denken aan gemalen bierblikjes ergens in de buurt van een container
Ik bezit beide, de zakelijke Lenovo X1 carbon en de persoonlijke MB Air.
X1 Carbon zoals bijna !! 2x!! de duurdere machine blijft in absoluut alles achter bij de Air, dat wil zeggen de levensduur van de batterij, systeemstabiliteit (ik gebruik RHEL 6.7 en Winy), verwerking, snelheid van het besturingssysteem. Maar wat mij echt op de knieën brengt is het X1-display, kan iemand van Lenovo serieus denken dat dit vergelijkbaar is met de Air? Ik hoef niet te suggereren hoe deze laptop zich zou verhouden tot de MB Pro, toch?
Hoeveel generaties x1 carbon en welk model MB Air heb je? welke ramen heb je erop?
Kun je uitleggen wat er mis is met de verwerking van x1-koolstof? en lijkt RHEL je onstabiel? hoewel het waarschijnlijk afhangt van wat je ermee doet, kun je misschien overstappen naar de huidige 7.3
en ik denk niet dat iemand het met lucht wil vergelijken, dat zou een belediging voor koolstof zijn. air heeft geen beveiligingsfuncties (waarschijnlijk heb je het daarom niet op het werk, tenminste dat neem ik aan op basis van de rhel), het heeft slechte connectiviteit, ongeacht de mogelijkheid van reparaties en duurzaamheid
De Air heeft de slechtste beeldschermen in het Mac-assortiment, het is de slechtst mogelijke keuze, en toch is het een veel beter werkinstrument dan de X1 Carbon.
Met Air is het tegenwoordig niet de moeite waard om mee om te gaan, de nieuwe Pro is kleiner dan de oude Ait en beide wegen hetzelfde.
Zelfs in de standaard folkversie voor 47k is Pro in alles beter dan Air.
De X1 Carbon is een typische vertegenwoordiger van Windows-laptops van lage kwaliteit.
nou, de nieuwe macbook pro met gaybar is een typische vertegenwoordiger van macOS-laptops van lage kwaliteit, ze kunnen elkaar de hand schudden :]
Kunt u mij vertellen welke functies ontbreken in macOS vergeleken met W10?
kk ontbrekende BSOD, enorm veel kapotte stuurprogramma's, automatische herstartfunctie, MS Crash-functie, user nas*t-functie, Windows-vertragingsfunctie, spyware- en telemetriefunctie en geweldige MS Windows-antivirus, ik ken geen betere virusmagneet dan Widle.
Nou, ik zal een voorbeeld geven van vandaag. Ik moest even naar onze boekhouding kijken, ik ben geen accountant en heb het ook niet op mijn pc geïnstalleerd. (maar tel ook niet mee, het draait op de server). Ik heb applicatievirtualisatie gebruikt. d.w.z. ik voer de applicatie op de server uit, maar ik kan deze bij mij thuis zien.
en duidelijk voorbeeld nummer 2, ik zou niet scannen wat ik nodig had op multifunctionele netwerkprinters van Canon, omdat (hoewel het een hoger netwerkmodel is) geen stuurprogramma's maken voor mac/linux (maak ze alleen voor afdrukken, niet voor geavanceerde functies van de printer)... maar ik moest er een USB-stick in steken en deze erop scannen, en dan in de Mac stoppen, die er geen connector voor heeft, dus ik zou een dongle moeten aanschaffen en dan zou ik het daarheen slepen.. dat zou werken :)
– dat is wat ik vandaag zou missen als ik geen ramen had
Ik zou OSX vergelijken met Windows 10 Home Edition. Enterprise beschikt over geavanceerde beveiligings- en netwerktechnologieën die OSX ontbeert. Ik twijfel er niet aan dat ze gedeeltelijk kunnen worden vervangen door applicaties van derden, maar we hebben het niet meer over osx
dan is er nog wat onzin, zoals overweldigende ondersteuning voor de meeste applicaties (het is gemakkelijk om iets te vinden dat werkt op Windows, maar niet op een Mac, en op een Mac is het precies het tegenovergestelde - helaas zijn dit dingen die gewoon in bedrijven worden gebruikt, het is triest, maar mensen ermee moeten leven en werken, daarom rijdt elke Apple-gebruiker met een reservekopie van Windows), hardware- en stuurprogramma-ondersteuning (hoewel het soms voorkomt dat het apparaat een idioot is en de stuurprogramma's falen (wat niet het geval is de schuld van MS, maar van de leverancier van de hardware/driver) - dus het is beter als er überhaupt een mogelijkheid is, meer dan geen, ondersteuning voor touch, tabletmodus, ePen...
1. Bedoel je niet het externe bureaublad? Normaal gesproken is er een client beschikbaar waarmee macOS verbinding kan maken met Windows. Als je echt virtualisatie bedoelt, welke virtualisatietool ontbreekt er dan in macOS?
2. Toevallig hebben we ook een multifunctionele printer van Canon. Niet alle stuurprogramma's zijn echt beschikbaar op de Europese server, maar ze zijn gratis beschikbaar op Canon USA.
Dus je herinnerde je twee dingen die ik onmiddellijk weerlegde. Ik wil er echter op wijzen dat er inderdaad specifieke programma's zijn die alleen voor Windows zijn, zoals Loxone config voor het instellen van domotica. Daarom heb ik Parallels en daar draai ik het binnen de kortste keren op Windows. Anders is dit slechts in zeer beperkte mate mogelijk.
Ik bedoel niet het verre gebied
Ik bedoel niet een virtualisatietool in de zin van parallellen, vmware-speler/werkstation, virtuele box
Ik zou niet zeggen dat je iets weerlegde, misschien begreep je het niet. het feit dat er over het algemeen een grotere beschikbaarheid van software en stuurprogramma's op Windows is, is bekend, maar ik zal er niet met u over in discussie gaan, het is zinloos
elk besturingssysteem heeft zijn eigen specifieke software, maar het is over het algemeen waar dat als je op Windows werkt, je het op de een of andere manier met andere mensen eens zult zijn en je werk zult verkopen. als je op osx werkt, dan gebruik je dezelfde vensters als jij, op virtueel. als je het oké en comfortabel vindt om voor 2 systemen te zorgen in plaats van één,... noem het voor mij gebruiksvriendelijkheid, het maakt me niet uit ;)
1. Je bent waarschijnlijk niet goed geïnformeerd, alle virtualisatietools bestaan op macOS. Ook vanuit macOS bekijk je je boekhouding.
2. Als er software is die niet voor macOS is, wordt deze gestart met behulp van Parallels in de coherentiemodus, wanneer het pictogram op het macOS-bureaublad staat en u niet eens weet dat de virtuele box is gestart. Voor gamers zijn er Windows-stuurprogramma's voor mac, het heet BootCamp, omdat mac-computers normale pc's zijn waarop je zowel macOS als Windows kunt draaien.
Neem er genoegen mee om alles op een Mac te draaien. Je kunt software niet alleen in Windows draaien, wat daarentegen alleen voor macOS is, en er zijn er veel.
Nadat ik in 20 na 2013 jaar de overstap maakte van Windows naar Mac, ben ik efficiënter geworden in het werken op de computer, stuurprogramma's, instellingen en andere vertragingsproblemen interesseren me niet. Elke keer als ik een Windows-computer voor een collega instel, ben ik niet verrast. Vorige week was het op een Lenovo-laptop met een schone installatie van Windows niet mogelijk om een gebruiker toe te voegen, in het nieuwe W10-instellingenmenu, zelfs niet via de regelpanelen, stopte het gewoon nadat op Toevoegen was geklikt. Ik moest ze toevoegen met een opdrachtregel. Bedankt, ik wil Windows om deze en andere redenen echt niet als mijn belangrijkste besturingssysteem. Ik ben zelfverloochenend bereid het alleen te tolereren als een noodgeval om iets speciaals te beginnen. Niets meer.
1. dus link naar nr. XNUMX
2. waar, maar in het frame heb je het hele besturingssysteem met alles, dat wil zeggen, zelfs met beveiligingslekken als je er niets om geeft en er geen games op draait
de rest doet er niet toe, we hebben het over OS-verschillen. ja, Apple Macs zijn normale pc's waarop ook Windows kan worden geïnstalleerd, wat veel Mac-gebruikers doen, omdat voor dagelijks gebruik in het leven OSX vaak simpelweg niet genoeg is. als u het op uw pc hebt geïnstalleerd, gaat u met mijn verklaring akkoord met de installatie ervan.
1. Welke virtualisatietool je gebruikt in Windows, stuur daar een link naartoe.
2. Volgens jou is maxOS niet genoeg voor het dagelijks leven, maar je kunt niet eens beschrijven wat het mist.
Integendeel, mijn normale leven op de computer verbeterde aanzienlijk na de overstap naar macOS, en dat geldt ook voor mijn collega's en mijn vrouw. Het maakt zelfs gebruik van software die niet op Windows bestaat, of in een zeer weerzinwekkende vorm bestaat. Voor haar, die geen technicus is, was de overstap naar macOS een zegen, en ze is geen gewone gebruiker van alleen een browser en e-mailclient.
1. Ik zei dat je het niet begrijpt https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh826068.aspx
2. zie mijn berichten hierboven, maar je begrijpt ze niet, dus het is moeilijk
Je moet in het reine komen met het feit dat de dagen dat er niets op de Mac stond voorbij zijn en je in slaap bent gevallen in de ontwikkeling van technologie.
http://www.vmware.com/products/fusion.html
https://www.virtualbox.org
https://www.parallels.com/eu/all-products/
https://www.winehq.org
https://www.codeweavers.com/products/crossover-mac/download/
Ik zeg dat je het niet begreep. wijn en dingen die daarop gebaseerd zijn, komen het dichtst in de buurt, maar het is niet hetzelfde. Ik heb een vulpen nodig en jij vult me met een krijtje
Oh, dus ik moet één specifiek macOS-apparaat kiezen waar ik niet zonder kan en je laten zien hoe nutteloos Winsows is? Nee, dat doe ik niet. Hoewel er tientallen van dit soort dingen zijn, vind ik het niet redelijk.
Accepteer gewoon dat alles op de Mac gaat, met het feit dat elk platform specialiteiten heeft die geen enkel ander platform heeft. U kunt ze echter in virtualisatie op een Mac uitvoeren. In Windows doet MCU-virtualisatie dit echter niet.
Je vroeg mij om een voorbeeld en ik gaf je een voorbeeld van wat ik die specifieke dag nodig had. het was geen voorbeeld van iets dat ik opzettelijk moest verzinnen. Sterker nog, als je mac os normaal gebruikt, hoef je alleen maar Windows geïnstalleerd te hebben, anders is de bruikbaarheid van de computer ongeveer de helft (als je er niet alleen maar teksten op schrijft en op FB bladert), denk ik dat dat alles zegt.
Nou, dat is behoorlijk dom. Volgens jou is de bruikbaarheid ongeveer halverwege, maar je kunt niet opsommen wat niet werkt op de mac.
je hebt een overeenkomst als een Mongool als je de betekenis negeert van elk ander woord dat ik schrijf
Alsjeblieft, doe dat anoniem, hij is sowieso volkomen over de schreef gegaan en ik durf te wedden dat hij nog nooit een Mac heeft gebruikt.
Ik gebruikte het een korte tijd als student, mijn vriendin nam toen mijn x60s mee met Windows 7 en ik leed gehoorzaam omdat ik haar leuk vond en ik zei tegen mezelf dat mijn man alles kan weerstaan, dus waarom zou ze moeten lijden op haar macbook ( zo was het destijds mooi wit plastic, geen grap, ik vond de HW leuk :), daarna hebben we het opnieuw geïnstalleerd op Windows 7, maar de x60s was nog steeds beter, kleiner, lichter, trackpoint..)
Jeetje, dat verklaart het. Je hebt ervaring met polycarbonaat MacBook met Core 2 duo. Maar dat is 2010, toen kreeg niemand mij ook op een Mac.
Geachte heer, Vandaag is het 2016 en u discussieert met belangstelling onder het artikel over MacBook Pro met TouchBar.
Er moet iets magisch zijn aan die MacBooks als ze doorgewinterde Windows-gebruikers aantrekken om erover te praten. Ik zou er niet eens aan denken om in discussies over Lenovo of Dell te schrijven hoe slecht hun besturingssysteem is en daar macOS te prijzen.
Wat is uw reden om bij te dragen aan deze discussies?
"polycarbonaat MacBook met Core 2 duo"... Ik vond de hardware leuk, daar was geen probleem mee. en wat betreft het contact van de nieuwere OSX: ja, ik heb het, maar ik bezit het zelf niet meer.
Ik heb de touchbar niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen wat een puinhoop het is, het is heel behoorlijk (dat wil zeggen, voor mij kan ik me ook veel mensen voorstellen die het gebruiken, bij zulke mensen stel ik me vooral iemand voor die dat kan' Ik typ ze alle 10 in, bestuurt de computer meestal met een touchpad en leeft niet oh IT – het maakt niet uit of ze het PRO noemen... alsof de nieuwe macbooks gewoon macbook heetten, en dan gaven ze de PRO advies met iets betere HW-specificaties, misschien 150% hoger profiel, poorten die mensen echt nodig hebben, speciale fatsoenlijke graphics, ik denk niet dat iemand zal klagen, ze zouden op die gaybars kunnen schijten)
Dus laten we het samenvatten:
Volgens je eigen woorden was de laatste keer dat je een polycarbonaat mac met een core 2 duo gebruikte van 2010 of eerder.
Je kunt niet opsommen wat er ontbreekt op de Mac, je vermeldt alleen specifieke software die kan worden vervangen.
Je vond HW mac uit 2010 al leuk
Als doorgewinterde Windows-gebruiker bespreek je de MacBook Pro om de gebruikers te laten weten dat het onmogelijk is om ermee te werken en dat Windows beter is.
Jij hebt een andere mening dan de marketeers van Apple over hoe je hun modellijnen moet labelen. Concreet zou je niet voor de PRO-aanduiding kiezen.
Je hebt de TouchBar nog niet geprobeerd, maar je weet beter dan ik, die er nu op schrijft, dat het onzin is.
Als je geen argumenten hebt, begin je te vloeken.
Interessant genoeg…
Je bent nog een punt vergeten, en dat is dat je een Mongool bent die niet veel begrijpt van wat ik schrijf, dan zal het bijna accuraat zijn (als we de onnauwkeurigheden in je samenvatting vergeten)
Polycarbonaat MacBook met Core2Duo is van oudsher een van de beste laptops die ik ooit heb gehad, ik heb mijn hele universiteit erop doorgebracht... uitstekend toetsenbord, beste beeldscherm van zijn tijd... licht van gewicht, lange batterijduur (3x langer dan andere W XP-laptops van die tijd).
Ultrastil en historisch gezien een van de meest betrouwbare 2.5″ hdd Hitachi, over het algemeen was de witte MacBook een superstil apparaat, opnieuw was er geen vergelijkbare stille Windows-laptop, ook was er geen Windows-laptop die een vergelijkbare geluidsuitvoer had, de witte MacBook had beter geluid dan de MBP2013-2015, de eerste MacBook die deze in jaren overtreft is de MBP 2016 van dit jaar.
En wat nog steeds niet bestaat op het Windows-platform is een laptop die minstens dezelfde kwaliteit touchpad heeft als Macbooks (in het algemeen), behalve de witte MacBook, ook al is het een apparaat uit 2009, deze heeft nog steeds een beter touchpad dan alle andere de klootzakken met Windows.
Jezus Christus, ik kan mijn ogen niet geloven
dit is waarschijnlijk de eerste en laatste post waarmee ik het van u eens ben
Hoewel ik macOS leuk vind, zijn Windows vaak veel universeler. Je kunt 3D studio max of visual studio in Parallels draaien, maar dit gaat in principe ten koste van de prestaties, of je hebt een heel, heel krachtige mac-configuratie nodig. Je voert het gewoon uit in een virtuele machine en het eist altijd zijn tol. Daarom heb ik bootcamp op mijn MacBook. Virtualiseren betekent ook dat je de batterij meer inknijpt. Tussen haakjes. macOS kan ook flink bijten :-)
USB-C is een geweldige standaard. De MacBook Pro laadt de MacBook 12′ gemakkelijk op via de twee rechterconnectoren, ongeacht of deze op een bron is aangesloten of alleen via de batterijen. Voortaan zijn slechts één stroombron en twee USB-C-kabels voldoende voor onze reizen.
https://uploads.disquscdn.com/images/0215177fe69b67f6c9e2c2c115fcf2b4a85ad1c5f4f81ba1dfd2eec86410a385.jpg
Met usb c heeft het niets te maken - je hebt alleen een kabel nodig en je kunt ook opladen vanaf usb 3.1 of vanaf een sterkere usb-oplader (ca. 15w)
Kent u een computer die een stroomsterkte van meer dan 1A bij 5V op de USB-A-connector zou hebben? Kunt u mij het type sturen?
Kent u een kabel die 5V in 20V kan veranderen, zodat ik een MacBook of andere computer kan opladen via de Battery Charging (BC) 1.2 5A 5V-poort? Stuur mij alstublieft een link ernaar.
Naar mijn mening bestaat zoiets niet. Hier wordt het voordeel van USB-C duidelijk aangetoond, dat volgens de standaard 7.5 W, 15 W, 60 W of 100 W kan hebben en dus elk apparaat van stroom kan voorzien, zie hier:https://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power
Kan het niet worden opgeladen door leeuwen?
Ik vind dit echt leuk, iemand koopt een MAC voor 60k en heeft geen geld om hem voor 500 te kopen :-D. Als ze iedereen 2 kabels zouden moeten geven, zou dat een beetje onecologisch, onnodig en duur zijn.
Dezelfde koptelefoon. Ik heb de exemplaren van Apple die bij de iPhone met een 3,5"-aansluiting worden geleverd ongeveer vijf keer in mijn leven gebruikt, en normaal gesproken gebruik ik de mijne, die niet in mijn oren passen en een betere bas hebben. Ik heb hier trouwens een bluetooth-module voor, en daarmee maak ik vandaag draadloos verbinding (zowel met MAC als met iPhone).
Ik ben het er absoluut mee eens dat het nu een slecht moment is om te kopen, omdat het een tijdje zal duren voordat alles is overgezet naar de nieuwe USB-C en voordat deze net zo handig en veilig wordt als de huidige versie. De verandering ziet er in ieder geval goed uit. Het is geweldig om alle apparaten met elkaar te verbinden via USB.
Als alternatief zullen fabrikanten hun werk gaan uitbreiden met draadloos gebruik, veel dingen kunnen tegenwoordig op deze manier worden gedaan en je hebt geen last van bekabeling ;-).
Zet een MAC-telefoon op, ha ha :-D. Dat noem ik praktisch nut. Overigens is dit uit te zetten in de instellingen (vergrendelen met de cover).
het is voldoende dat ze 1 kabel geven, maar adviserend, niet op maat. en het is niet dat ze de kabel op deze manier gebruiken, slechts 30% van de mensen die hem kopen hoeft dat te doen, het gaat om het gemak en de kwaliteit van de diensten van Apple, die simpelweg voor het onnodige geld wat geld hebben bespaard) het comfort verpest, het duurt 30% van de gebruiker. en ja, het is druk om een andere kabel te kopen, maar zo werkte het gewoon niet
"JUST WORKS" verzonden door Apple samen met Steve
en dus ben ik ook blij met de introductie van USB-C en ik ben blij met het feit dat nu een paar miljoen dwazen twee jaar lang met MacBooks zullen lijden en daardoor fabrikanten van randapparatuur zullen dwingen USB-C te adopteren, en ik zal spring op de welverdiende en goed rijdende trein en ik heb een heerlijk soepele overgang
Geniet gerust van je ergonomisch onovertroffen Lejnovo X1 Karvon, daarvoor heb je alle kabels rechtstreeks uit de Chinezen...geniet van de interne ssd schijf met SATA2 snelheid, die in het enterprise segment geen kans heeft om de belasting aan te kunnen. Geniet van Widle10 met telemetrie, spyware, adaware en malware, geniet van het ventilatorgeluid onder belasting zoals Roemeense Dacia-verwarming, het werkt gewoon :)
Meneer, ik vraag me af waarom u in de discussie over MacBook schrijft en niet over Lenovo. Die MacBook heeft een magisch effect op je.
Ik heb een Mac en ik bespreek onder artikelen over Macs. Ik ga helemaal niet in op discussies over Windows.
discussies over lenovo zijn niet zo levendig, omdat lenovo geen kokotins maakt en niemand klaagt. Apple daarentegen heeft de laatste tijd wat rotzooi gedaan en daarom is er iets om over te schrijven, daarom :)
https://www.youtube.com/watch?v=D91VxfK8h5k
Ik had AIR met win en het was geweldig, maar het was onmogelijk om er iets aan te koppelen. Epl heeft echt een tijdje geslapen. Ik wil NOOIT meer iets van EPLA. Ze maken mensen belachelijk omdat ze te dure spullen kopen
De onvolledige usbc-kabel in de verpakking is des te meer onzin als we bedenken dat de meeste mensen die een nieuwe macbook kopen hun eerste ervaring met usbc zullen hebben, dus geen kabel in huis. Ook de inconsistentie van de modellijnen is idioot, maar de overige punten vind ik nogal overdreven. Iemand die 100 euro betaalt voor een telefoon met een computer, kan het zich waarschijnlijk veroorloven om in een USB-Lightning-kabel te investeren. Als we het tegenovergestelde scenario aannemen dat Apple een usbc-lightning-kabel aan het nieuwe IP-adres zou geven, zal dat voor veel mensen een veel groter probleem en verwarring zijn. Over de koptelefoon. Ik weet niet wie van jullie de onzin van Apple over bliksem als opvolger van de 3,5 mm-aansluiting serieus neemt, maar het is absoluut duidelijk dat de toekomst, zelfs volgens Apple, aan draadloos toebehoort, en hoofdtelefoons met bliksem gedistribueerd naar ip zijn slechts een low-end optie voordat draadloos meer beschikbaar wordt. Hoewel zelfs vandaag de dag relatief fatsoenlijke draadloze hoofdtelefoons voor 1300 - 2000 euro te koop zijn, zou ik daar geen probleem in zien. Iemand die de huidige situatie echt niet aankan, moet het model van vorig jaar kopen, wat qua prestaties volledig voldoende is.
iemand die niet tegen die situatie kan, kan ook iets anders kopen dan een iPhone of een Mac, er zijn genoeg goede alternatieven