Apple presenteerde vandaag nieuwe computers en de hoofdrolspeler van de avond was de MacBook Pro, al komt dat vooral doordat het Californische bedrijf geen andere machines liet zien. Apple concentreerde zich echter aanzienlijk op de MacBook Pro, vooral op het nieuwe aanraakpaneel boven het toetsenbord, dat de grootste innovatie vertegenwoordigt.
De nieuwe MacBook Pro komt traditioneel in 13-inch en 15-inch varianten, en het hoofddomein is de Touch Bar, een aanraakpaneel dat niet alleen functioneert als vervanging voor handmatige functietoetsen, maar ook als plek van waaruit verschillende applicaties kunnen worden gebruikt. gecontroleerd worden. Het kan worden gebruikt in zowel systeemtoepassingen als professionele toepassingen, zoals Final Cut, Photoshop of de Office-suite. Bij het schrijven van berichten kan het woorden of emoji's voorstellen, zoals in iOS, in de Foto's-applicatie is het mogelijk om eenvoudig foto's en video's rechtstreeks vanuit de Touch Bar te bewerken.
De Touch Bar, die van glas is, aangedreven door OLED-technologie en met meerdere vingers tegelijk te bedienen is, heeft bovendien een ingebouwde Touch ID-sensor voor het ontgrendelen van de computer of het betalen met Apple Pay. Bovendien kan Touch ID de vingerafdruk van meerdere eigenaren herkennen en elke persoon inloggen op het juiste account, wat erg handig is als meerdere mensen de MacBook gebruiken.
[su_youtube url=”https://youtu.be/4BkskUE8_hA” width=”640″]
Het goede nieuws is ook dat dit de snellere en betrouwbaardere Touch ID van de tweede generatie is die de nieuwste iPhones en iPads hebben. Net als daarin vinden we ook in de MacBook Pro een beveiligingschip, die Apple hier T1 noemt, waarin vingerafdrukgegevens zijn opgeslagen.
Ook MacBook Pro’s veranderen na een paar jaar van vorm. De gehele carrosserie is van metaal en vergeleken met voorgaande generaties is dit een aanzienlijke verkleining van de afmetingen. Het 13-inch model is 13 procent dunner en heeft 23 procent minder volume dan zijn voorganger, het 15-inch model is 14 procent dunner en 20 procent beter qua volume. Beide MacBook Pro's zijn ook lichter, respectievelijk 1,37 en 1,83 kilogram. Veel gebruikers zullen ook de komst van een spacegrijze kleur verwelkomen die het traditionele zilver aanvult.
Na het openen van de MacBook krijgen gebruikers een tweemaal groter trackpad met Force Touch-technologie en een toetsenbord met vleugelmechanisme aangeboden, bekend van de twaalf inch MacBook. In tegenstelling tot de nieuwe MacBook Pro is deze echter uitgerust met de tweede generatie van dit toetsenbord, die een nog betere respons zou moeten hebben.
Een belangrijk hoofdstuk van de nieuwe machine is ook het beeldscherm, het beste dat ooit op een Apple-notebook is verschenen. Het heeft een helderdere LED-achtergrondverlichting, een hogere contrastverhouding en ondersteunt vooral een breed kleurengamma, waardoor het foto's nog natuurgetrouwer kan weergeven. Opnamen van de iPhone 7 zien er net zo goed uit.
Uiteraard werden ook de binnenkanten verbeterd. De 13-inch MacBook Pro begint met een 5-GHz dual-core Intel Core i2,9-processor, 8 GB RAM en Intel Iris Graphics 550. De 15-inch MacBook Pro begint met een 7-GHz quad-core i2,6-processor, 16 GB RAM, en Radeon Pro 450 grafische kaart. 2 GB geheugen. Beide MacBooks beginnen met 256 GB flashopslag, wat tot 100 procent sneller zou moeten zijn dan voorheen. Apple belooft dat de nieuwe machines tot 10 uur meegaan op de batterij.
Ook aan de zijkanten vonden veranderingen plaats, waarbij nieuwe speakers werden toegevoegd en tegelijkertijd meerdere connectoren verdwenen. De nieuwe luidsprekers bieden tot twee keer zoveel dynamisch bereik en meer dan de helft van het volume. Wat de connectoren betreft, is het aanbod daar aanzienlijk verminderd en vereenvoudigd. Apple biedt nu slechts vier Thunderbolt 3-poorten en een koptelefoonaansluiting in de MacBook Pro. De vier genoemde poorten zijn ook compatibel met USB-C, dus het is mogelijk om de computer via elk van deze poorten op te laden. Net als bij de 12-inch MacBook komt er een einde aan de populaire magnetische MagSafe.
Dankzij de krachtige Thunderbolt 3-interface belooft Apple hoge prestaties en de mogelijkheid om veeleisende randapparatuur aan te sluiten (bijvoorbeeld twee 5K-beeldschermen), maar dit betekent ook dat veel gebruikers extra adapters nodig zullen hebben. Je kunt bijvoorbeeld niet eens een iPhone 7 in een MacBook Pro opladen zonder, omdat je er geen klassieke USB in aantreft. Er is ook geen SD-kaartlezer.
De prijzen zijn ook niet al te vriendelijk. De goedkoopste 13 inch MacBook Pro met Touch Bar koop je voor 55 kronen. Het goedkoopste 990-inch model kost 73 kronen, maar door de nog steeds peperdure SSD's of bij betere internals kun je makkelijk de 990 kronen overschrijden. De Tsjechische Apple Online Store belooft levering binnen drie tot vier weken.
Adapters voor de nieuwe MacBook Pro.
USB-C/USB – 579 CZK
USB-C/Lightning – CZK 729
USB-C (Thunderbolt 3)/Thunderbolt 2 – 1 CZK— Jablíčkář.cz (@Jablickar) 27 oktober 2016
De basisopslag van de nieuwe MacBook Pro is een SSD van 256 GB. Hoger tegen meerprijs.
512 GB SSD voor 6 CZK.
1TB SSD voor CZK 19.
2TB SSD voor CZK 44.— Jablíčkář.cz (@Jablickar) 27 oktober 2016
die prijzen vallen een beetje tegen imho
Die prijzen zijn ver weg, IMHO...
Voor dat geld koop ik liever een DELL en niet deze veel te dure dual core. Maar ze kopen schapen.. Daar maak ik me geen zorgen over :)
Die XPS13 met een QHD+ paneel kost zo'n 42K, maar die heeft een verschrikkelijk toetsenbord, defecte connectoren, de prestaties zijn zwakker dan de standaard MBP13 medio 2014, een ander nadeel is dat hij Windows heeft, maar er is ook een versie met Ubuntu, die is merkbaar luidruchtiger dan Macbooks.
Dus voor mij twee fundamentele vragen en één – twee opmerkingen. Vraag 1: wat is de maximale openingshoek van de laptop. 2: Als er een volumeregelaar op het aanraakscherm zit en het menu voor de actieve applicatie daar altijd wordt weergegeven, betekent dit dat als ik in Word werk en Spotify op de achtergrond draait, ik de muziek moet dempen als ik de muziek wil dempen. het nummer, etc. het zal op dit moment niet werken, omdat ik daar de bedieningselementen voor woord (photoshop, wat dan ook) zal hebben weergegeven? – een aparte vraag is dan hoe het allemaal zal werken met geïnstalleerde vensters.
Het heeft waarschijnlijk geen zin om over de prijs te praten, maar wat voor mij een grote teleurstelling is, is de batterijduur. Microsoft staat op 16 uur met nieuwe boeken, hier is het nog 10 :(
Aan de rechterkant van de Touch Bar bevindt zich de Control Strip, waar zich deze systeemknoppen bevinden voor het aanpassen van de helderheid, het volume enz. De Control Strip moet altijd zichtbaar zijn naast de strook met knoppen die elke applicatie zijn eigen krijgt, maar Ik kan nog niet vinden of de Control Strip door ontwikkelaars kan worden gesloten. Optioneel kan de gebruiker deze zelf verwijderen.
EDIT: ik heb de ontwikkelaarsdocumentatie al gelezen en dat Control Strip altijd moet worden weergegeven, tenzij de gebruiker deze uitschakelt.
Ik weet niet wie van de Tsjechen 55 zal uitgeven voor de startprijs van een laptop, ik ben nogal verbaasd over de poorten, maar ik zie het als een goede tactiek van Apple om meer te verdienen aan kortingen, enz. Nou ja, het is interessant, maar ze kunnen het met dit prijskaartje alleen in de VS toestaan, maar zeker niet het startmodel 55000 hier :D. Nou, de connectiviteit is verschrikkelijk, het idee dat ik een laptop aan elke kant ergens aan zal laten hangen. Magsafe-opladen was geweldig, maar nu heeft Apple het volledig verwijderd. Steve Jobs leeft niet meer, er zijn geen plannen, dus halen ze het van God weet waar vandaan. Anders verraste de OLED-touchbar me, hij ziet er goed uit.
Ja, de touchbar ziet er interessant uit. Het meisje van Adobe bij de Apple-presentatie werkte ermee alsof ze het daar voor altijd had :D De reductie martelt ons steeds meer. Het zijn vooral geen gelijkmatige reducties (passief), zoals HDMI-DP, maar controllers, Thunderbolt is in feite PCIe op een Mini DP-connector, dus de reductie naar 1Gbit RJ-45 is eigenlijk een netwerkkaart. Wat deels de prijs verklaart. Progressieve miniaturisering duwt randapparatuur paradoxaal genoeg simpelweg uit de computer.
Die stomme touchbar verdubbelt gewoon wat je al heel lang op je bureaublad hebt staan, ik wil zien hoe je je ogen over de touchbar en het scherm laat glijden en in de positie van een liggende schutter. Met een standaard zul je niet eens zie de aanraakbalk in een hoek van 15%
Ik zeg ook niet dat het een innovatie is waar ik niet zonder zou kunnen leven, alleen dat het interessant is.
precies... waarom zou ik iets op de TB draaien of scrollen als ik dat gemakkelijker op het trackpad kan doen?
Het lijkt mij dat ik van grote hoogte ben gevallen als je schrijft dat ik het als een goede tactiek van Apple beschouw, het verdient meer op de reductie, dus iemand zal je gaan beroven, je ziet het als een crack-tactiek , dus het is een goede wortel
Goede tactiek voor hen, niet voor ons gebruikers. Wij hebben elkaar vast verkeerd begrepen.
Voor mij:
CPU - kan wachten
RAM - heel normaal, ik ben een beetje gefrustreerd door het onvermogen om te upgraden naar 32 GB voor de 15. Het is zonde voor een 100k macbook die een paar jaar mee zou moeten gaan.
SSD - jammer dat er geen 512 in de basis zit en de toeslag voor 1TB niet iets kleiner is
Display - klassiek, altijd glanzend omdat het er zo cool uitziet
Verpakking - De trend van Apple zet zich voort, dus de dikte is kleiner en de componenten zijn mooi gesmeerd en de schijf verdwijnt. Minder gewicht zal behagen, ja nogmaals.
De toetsenbord-touchbar ziet er interessant uit en ik zou het graag willen proberen. Helaas heb ik vaak een macbook op mijn bureau staan met een aangesloten toetsenbord, die Apple niet heeft geïntroduceerd, dus veel zin heb ik er niet in.
Connectiviteit - Ik ben op dreef. Aan de ene kant denk ik dat USB C de juiste keuze is. Aan de andere kant zou het mij waarschijnlijk behoorlijk beperken en zou ik Magsafe missen. Wat er ook gebeurt, het aantal is in essentie hetzelfde: één verbindt het scherm, de oplader en er blijven twee poorten over, zoals nu.
Ik zou waarschijnlijk een jaar of twee wachten voordat het USB C-ding opstart, en dan misschien. Maar de prijs is zo brutaal dat ik besluit voor een Mac Pro of iMac en iets ouder draagbaars.
Een glanzend scherm zou prima zijn als het een perfecte meerlaagse antireflectiecoating had. Als dit mogelijk is op de optica in lenzen (voor ongeveer 50 jaar), waarom zou het dan niet mogelijk zijn op recht glas dat het scherm bedekt? De prijs is al behoorlijk hoog, dus een paar USD meer zou prima zijn. Extern toetsenbord in combinatie of de incompatibiliteit met de touchbar viel me tijdens de presentatie meteen op. Het aantal havens blijft en blijft niet bestaan. Als ik nu een ander beeldscherm (HDMI) en een oplader (MagSafe) aansluit, heb ik nog steeds twee bliksemschichten en twee 15 USB, oftewel 3.0 poorten (op een 4″ rMBP). De SD-kaartlezer is ook fijn, ik geloof dat veel mensen hem vaak gebruiken, ik ben een uitzondering, ik maak foto's op CF. Zij verdween ook. Ik vind het toetsenbord en het touchpad prettig, maar verder zie ik niet veel reden om medio 2014 van de hand te doen en een nieuwe te kopen.
het interessante is dat ze natuurlijk antireflectie gebruiken, maar tot nu toe hebben ze de meest perfecte met de iPhone :) Het is niet almachtig en de optiek van de lens is een beetje anders.
Natuurlijk gebruiken ze het, maar het is verre van perfect. Als het er helemaal niet was, zou het niet mogelijk zijn om het te bekijken.
Helemaal mee eens, ik hoopte gewoon stiekem dat ze toch de 14 en 16 variant zouden introduceren. Met de 14 zou een speciale gpu in het lichaam kunnen passen, en de 16 zou het gat opvullen na de verdwenen versie 17, die veel mensen nog steeds missen. Tegelijkertijd zijn het maten die dankzij de nieuwe constructie net zo zwaar en dimensionaal kunnen zijn als de vorige modellen. Nou ja, geen schande.
PS: het is misschien helemaal geen slecht idee om die grote trackpads als grafisch tablet te gebruiken in combinatie met een Apple-potlood.
Een glanzend scherm is niet omdat het er cool uitziet, maar omdat het een scherper beeld en betere kleuren biedt. Dit is logisch vanuit natuurkundig oogpunt omdat het matte oppervlak niet vlak is, lichtbreking bla bla...
Naar mijn mening zijn er bepaalde dingen die Apple niet zou moeten veranderen. Dat is MagSafe en de gloeiende appel op het deksel. Dit zijn herkenningstekens. Net zoals Mercedes een ster op de motorkap heeft, heeft Apple hier deze borden. Misschien niet zozeer MagSafe, maar het spijt me, het heeft mij en niet alleen mij zeker vele malen beschermd tegen reddingsdiensten. Dus óf Apple is trots op zijn verleden, óf ik snap het echt niet.
Evant was het hele uur bezig met het uit elkaar halen van enkele latten boven het toetsenbord. Het leek mij al onvoldoende. Ze hadden immers een update voor mac pro, mac mini, iMac etc. en toen was het ineens voorbij. Zo snel, alsof het grootste technologiebedrijf ter wereld ons niet meer zou kunnen bieden. Teleurstellend voor mij. Bar en klok?..
Toen ik de prijzen zag, begon je plotseling te sparen wat je hebt. Mijn SSD mac mini 2010 en i7 MBP 17″ 2011 gaan waarschijnlijk nog iets langer mee en ik zal er waarschijnlijk mee ophouden. Voor deze 50 en 60t. Ik kan de machine echt niet meer bereiken. Hoewel ik de bazaar toen nog steeds kocht.
Ik zal de desktopversie waarschijnlijk niet misgunnen, maar wel de draagbare versie. Ik herinner me hoe ik in 13 een 2009" MBP kocht voor 20 ton. De eerste mac, gekocht met het Mac Leopard-boek, dus ik was er bang voor... Maar dat is verleden tijd. ..
Ik kan er nu nog steeds aan denken. Als dit het antwoord van Cook is op de dalende Mac-verkopen, heeft deze man daar echt niets te zoeken.
Oh ja, de gloeiende appel houdt me gezelschap sinds de PowerBook G3 (jaar 2000), waar hij om mysterieuze redenen ondersteboven stond :D, dus ik zou hem ook missen. MagSafe is waarschijnlijk het beste ontwerp voor de voedingsconnector dat iemand ooit in een laptop heeft aangeboden. Hij heeft talloze mogelijke valpartijen van de bank of tafel voorkomen. Het voeden van een USB-C-computer lijkt mij vooral om twee redenen lastig. Aan de ene kant is het een relatief subtiele connector met een groot aantal pinnen, en kan worden verwacht dat het veelvuldig loskoppelen en aansluiten van de kabel na verloop van tijd zal leiden tot slecht contact, of in het ergste geval tot vernietiging ervan. En door vervolgens de bron aan te sluiten, blokkeer je die connector voor het mogelijke gebruik van een ander apparaat dat je graag wilt aansluiten. Ik ben gewend geraakt aan de aanzienlijk duurzamere bliksemschicht, maar zelfs als ik een netwerkkaart of ander apparaat erop heb aangesloten, verplaats ik de laptop liever helemaal niet. Over het antwoord van Cook... Ik keek live naar de bijzondere gebeurtenis en merkte dat Cook aan het eind als eerste uit de zaal verdween, zittend op de allereerste rij. Vreemd…
Culturele toevoeging: het gloeiende logo op computers had oorspronkelijk andersom moeten zijn. Hoe dan ook, het zal altijd in een bepaalde staat zijn (deksel open/dicht) voor iemand anders - hetzij voor de eigenaar van de computer, hetzij voor 'anderen'.
Oorspronkelijk moest het correct zichtbaar zijn voor de eigenaar van de computer en ondersteboven voor 'anderen'. Ze hebben het echter om die reden omgedraaid, omdat de gebruiker het logo bij gebruik van de computer helemaal niet ziet en dus ook niet waarneemt, maar wel altijd zichtbaar is voor 'anderen' en dus voor hen altijd correct gezien moet worden.
Oh, en de laptops? Leuk, maar dat wil ik niet. Je maakt echt een grapje met die prijzen. Dit is niet langer een 'PRO'.
Ik zeg dit al jaren tegen mezelf en uiteindelijk geef ik het altijd op en koop ik nog een appel, ik weet niet wat ik erin moet doen, maar je bent er waarschijnlijk aan verslaafd :D maar deze keer ben ik echt gedaan.
Ik zat te wachten op een nieuwe mini, maar die ga ik waarschijnlijk niet krijgen. Ik geloof nergens meer in. Cook kan het snijden, evenals MagSafe. In de oplader steekt de huidige erg "sociaal" uit. :)
Ja, ik weet ook nog hoe ik in 2009 voor ongeveer 30k een nieuwe macbook pro kocht. Maar je moet ook onthouden dat de dollar rond 18 uur stond, terwijl het vandaag 24 uur is.
triest triest, maar ik zal niet herhalen wat hier al is gezegd. Ik was een beetje aan het overstappen van Win (één macbook, iphone, mac mini, enz.), dit is een koude douche. Als ze het voortouw willen nemen door te zeggen dat het niet uitmaakt wat we verkopen – ze zullen het toch kopen, dan hebben ze (tenminste in mijn geval) het mis.
Het hele TouchBar-gedoe heeft niets te maken met productiviteit. Laat het me uitleggen. Het probleem zit in de aard ervan: de dynamische inhoud verandert voortdurend, waardoor je voortdurend moet kijken naar welke toets/glyph je eigenlijk indrukt. Elke oogbeweging buiten het scherm is een ramp voor de serieuze productiviteit. Zelfs Microsoft begrijpt deze onthullende Surface Dial-controller een dag geleden.
De grootste geadverteerde functie van deze MacBooks zal uw productiviteit verlagen. In plaats van de solide Fn-toetsen meer functies te geven, hebben ze deze verwijderd. Dat is een applauswaardige benadering. De TouchBar is slechts speelgoed. Word wakker mensen :-)
Ja, ik kan me absoluut niet voorstellen dat een professionele assistent met alle tien de vingers typt en tegelijkertijd de woordsuggesties van de touchbar gebruikt... en dat is slechts de basisfunctie: typen. Als je dat niet achterlijk vindt, dan weet ik niet hoe ik van gedachten moet veranderen :-)
Een professionele laptop voor 100 zonder connectiviteit met de buitenwereld? Ik ken niemand om mij heen die flashdrives met USB-C gebruikt. Geen van de zakenpartners heeft tot nu toe zoiets gedaan. Hoe zit het met bliksemreductie: bestaat het al? Ik sluit geen flashdrive aan met een klassieke USB, ik sluit geen Apple optische drive aan, ik sluit geen externe Thunderbolt-drive aan, ik sluit geen dataprojector of een externe monitor aan... Wat is de punt van dit alles? Om een aantal verloopstukken overal mee naartoe te nemen en mee te nemen? Met de MBPr uit 2015 pak ik gewoon de machine op en ga. Met het nieuwe 2016 zal ik overal ijdel zijn. Verlegenheid.
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik gebruik NB 90% als een gemakkelijk draagbare desktop (permanent aangesloten voeding, USB-sleutel/muis, extern beeldscherm, USB-drive voor back-up via TimeMachine, enz.). Ik zie niet waar en hoe ik het allemaal zou aansluiten - ik heb waarschijnlijk tien adapters gekocht ;-) En ik koop niet de optie van één adapter + USB-hub - ik heb nog geen USB-hub gezien die dat niet doet maakt wat geluid en veroorzaakt geen "vreemd" gedrag van de aangesloten apparaten.
Het zal twee tot drie jaar duren voordat USB-C standaard wordt.
Zoek een USBC-dock van Belkin, deze heeft alles hdmi, usb3, rj45, minidisplayport...
Leuk, ik ga een dock van $ 300 kopen voor een toch al te dure computer, zodat ik een stomme externe harde schijf of flash kan aansluiten...
Macbooks lijken mij niet duur, geen enkele andere laptop op de markt heeft een aluminium unibody-constructie en een vergelijkbare batterijduur, en Dell of Lenovo hebben ook geen vergelijkbare snelle SSD-schijven.
Dat is een kwestie van perspectief. Natuurlijk is de unibody-constructie een briljant idee en de snelle SSD is geweldig. Mijn punt is dat die computers steeds duurder worden. Toen de eerste 13″ Retina begon, waren er ongeveer 40, 15″ met geïntegreerde graphics was voor 50 en zoiets, de BTO kon natuurlijk gemakkelijk naar 80 en meer klimmen. Het 15″ model uit 2015 was ongeveer 62, de 2016 modellen beginnen bij 13″ voor 46 en de 15″ bij 74. En daarvoor krijg je een prachtige machine, maar je sluit er praktisch niets aan aan. Op een 13″ met twee USB-C's helemaal niets als er één stroom neemt. Ook bleef in ieder geval de 3,5 mm audio-aansluiting behouden. Maar het ondersteunt stilletjes niet langer optische digitale uitvoer. We krijgen steeds minder voor steeds meer geld. Ik hou er niet van om voor alles kortingen te krijgen, en elke paar jaar een andere.
Ze houden ons gewoon voor de gek en proberen het niet eens voor te stellen als regen. Apple is niet langer geïnteresseerd in welke PRO-sfeer dan ook, ze leven van telefoons en tablets en de paar snobs, hartenbrekers, professionals, of hoe de duivel weet hoe ze de diverse groep moeten noemen, negeren ze gewoon stilletjes.
De prijsstijging ligt voor de hand, daar kan geen twijfel over bestaan, bovendien kent de nieuw geïntroduceerde MBP slechts een paar grote vernieuwingen, namelijk het vlindertoetsenbord (ik prijs het) en het OLED-paneel met bedieningselementen (we zullen zien in als dit een reëel voordeel is).
Onder de motorkap zitten krachtigere GPU's, CPU-prestaties totdat ik de eerste resultaten van Geekbench zie en passmark zal ik niet evalueren, de SSD zou nog sneller moeten zijn dan begin 2015 (het is al een ongeëvenaard kanon in hogere opslagcapaciteiten).
Dan zou het een beter IPS-paneel moeten zijn met een breder kleurbereik en verbeterd geluid met een hoger volume (nogmaals, het kan alleen worden geëvalueerd als ik het live kan aanraken).
Het grootste voordeel voor gebruikers die externe LCD-panelen aansluiten, is de mogelijkheid om 4K- en 5K @60Hz-panelen via één enkele kabel aan te sluiten.
Het ontbreken van een magsafe en een geheugenkaartlezer vind ik het grootste nadeel.
aluminium? recyclen van bierblikjes?
concurrentie in de vorm van het Lenovo ThinkPad-bord van het bedrijf heeft magnesium- en koolstoflegeringen, twee klassen beter materiaal aan alle kanten
wat betreft de SSD, er is weer geen sprake van, ik raad aan de opties te verkennen, bijvoorbeeld lenovo x1 carbon, die PC SSD
en je hoeft op geen enkele manier op mij te reageren, misschien zou je gewoon toegeven dat je aan het malen bent
Jouw taalgebruik is thinkpad-materiaal "sr4cky", Lenovo Thinkpad heeft niets gemeen met IBM Thinkpad, iedereen die een van de nieuwere Thinkpads in handen heeft gehad weet waar hij het over heeft.
De concurrentie is in alles slechter: het toetsenbord, geen unibody... de batterijduur is lang niet zo lang als die van Apple, ondanks het feit dat alle concurrerende modellen erg luidruchtig zijn vergeleken met de MBP, vooral Thinkpads zijn draagbare ventilatoren. :)
Kan ik reageren? Misschien ben je gewoon dom en vind ik het vreselijk voor je, zelfs de SSD in Thnikpad is lang niet zo snel als in MBP13 begin 2016:
X1 Carbon 2016 (20FB) – Zeer trage SSD-schrijfsnelheden
Opties
08-09-2016 03:18 AM
Ik heb zojuist mijn gloednieuwe X1 Carbon (4gen 2016/20FB) ontvangen met de 512 GB PCIe NVMe SSD (THNSN5512GPU7). Had een razendsnelle schijf verwacht, maar voelde traag aan, iets wat AS SSD Benchmark bevestigt (zie bijlage).
Volgens de specificaties zou deze schijf tot 2400 Mb/s lezen en 1500 Mb/s schrijven moeten bieden. Maar ik haal een leessnelheid van 1800 MB/s en een verschrikkelijke schrijfsnelheid van 113 MB/s.
Kijk maar eens naar YT voor de eerste benchmarks, BlackMagic MBP13 Early2016 i5 2.0GHz en 256GB SSD heeft een schrijfsnelheid van ongeveer 1300Mb/s, 2000Mb/s versus Lenovo X1 1800 MB/s lezen en minstens 113 MB/s schrijven.
En houd er rekening mee dat we 256 GB in de Macbook en 512 GB in de Lenovo vergelijken, logischerwijs zal de 512 GB in de Macbook merkbaar sneller zijn dan de standaard 256 GB. Dus zelfs met het dubbele capaciteitsvoordeel van Lenovo was de X1 Carbon bij lange na niet in staat de snelheden van de basis-MBP2016-variant aan te vallen, de realiteit is dat de X1Carbon 512GB dezelfde schrijf- en leeswaarde heeft als de basis 120GB MBP13 medio 2014...
Dus een aanfluiting van Lenovo en de dwazen die het kopen.
als ik wist dat je een idioot was vanaf het moment dat je het bericht schreef waarop ik oorspronkelijk reageerde, is een discussie met zo iemand zinloos, het internet heeft me dat al geleerd :], je zult je grappen tot in het oneindige herhalen, zelfs als ik je geef links hier om uw beweringen keer op keer te weerleggen
Lenovo kocht de hele IBM-afdeling van personal computers, inclusief het ontwikkelingsteam en het patent, de algemene naam... laten we zeggen, "alleen mensen", geschiedenis en de hardware:], ja, het heeft niet langer het prachtige IBM-logo, waar ze volgens de toenmalige contracten na de overname nog 2 jaar gebruik van konden maken
de huidige "shit" zoals jij het noemt is beter dan wat Apple te bieden heeft. Ik geef toe dat de x1 carbon in zijn oorspronkelijke vorm mij niet genoeg interesseerde om te upgraden, maar thinkpads zijn nog steeds de beste zakelijke laptops ter wereld
het toetsenbord is een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar journalisten beoordelen het als het beste toetsenbord dat beschikbaar is op een laptop, dit wordt ook beoordeeld door journalisten die vooral op Apple gericht zijn (theverge trebo)
over het geluid...oh, wat dacht je van wat bewijs? :]
een zaklamp, je hebt X-advies nodig, de x260 heeft de optie van een externe zaklamp, ik denk dat hij tot 22 uur meegaat en on-the-fly verwisseld kan worden, .. voor een professional die hem in het veld gebruikt, is het een schoonheid, voor een nerd zoals jij die het thuis gebruikt, stop met porno, het is zinloos
het feit dat je een of andere achterlijk citeert die die schijf heeft geprobeerd toen er een antivirusrand op zat of iemand anders stoort me niet, iedereen die geïnteresseerd is kan binnen 2 minuten totaal andere resultaten googlen en zien dat je ernstig achterlijk bent :]
trouwens, het verschil tussen MB/s en Mb/s is 8 keer, als een van de bezoekers het niet wist,
dat die eikel Jager niet weet, dat is duidelijk
Problemen met de luide CPU-ventilator van de X1 Carbon zijn voldoende, aangezien we Lenovo-apparaten onderhouden (onofficieel), de officiële Lenovo stuurt Thinkpads op zijn best naar Wenen, meestal naar Polen.
De kwaliteit van de hedendaagse Thinkpads is iets beter dan die van MSI (total sr4cka)... de verhoogde ruis van Thinkpads (in het algemeen) kan nooit zo worden aangepast dat de Thinkpad zo stil is als een MBP, maar wat wel kan is flitsen een aangepaste firmware of spelen met de CPU FAN... hoe dan ook, het is sr4ní... en dat hoort bij Thinkpad... het grootste minpunt is de afwezigheid van OSX.
Welnu, de realiteit is wat het is: de SSD van Lenovo in alle Thinkpads is objectief langzamer dan Macbook begin 2015 en nieuwer... en als ik dezelfde capaciteiten zou vergelijken, loopt hij enkele jaren achter op Apple.
De reden is simpel: Lenovo installeert een goedkopere SSD, meer zit er niet in.
Externe batterijen kunnen op alle huidige MBP's met USBC worden aangesloten. dus dat is het dan :) dan kun je streven naar 30 uur uithoudingsvermogen, maar ik ben niet geïnteresseerd in uithoudingsvermogen met een externe batterij... er bestaan ook externe batterijpakketten voor magsafe-modellen.
De realiteit is, zoals gewoonlijk, dat ik in alles gelijk heb, en jij bent een dwaas. :)
" "alleen mensen", geschiedenis en de hardware :"
"over het geluid...oh, wat dacht je van wat bewijs? :]"
Wat moet je met Google doen in plaats van onzin te spuien?
Al ben ik het in sommige opzichten met je eens, maar let op je taalgebruik, je spreekt thuis zo grof en opzettelijk
Als je gelijk hebt, zal niemand het kopen en zal moeten reageren.
Ik heb hier zes jaar op gewacht? ;-) Ik heb een 2010 (die met de GPU-fout) en ik wachtte op PROcko met SkyLake. Nu overweeg ik serieus de verkoopprijs van 2015.
Ga ervoor, ik vind 2016 een vreselijke vlucht...
Ach ja... toen gebeurde het ergste - opnieuw bezweken ze voor de zinloze druk van de commercie - dunner - lichter - duurder.
Er kan worden aangenomen dat de gevolgen duidelijk zullen zijn:
– Nog minder uitbreidbaar (wie zou na verloop van tijd niet meer RAM of SDD willen)
– Vrijwel zeker onherstelbaar (elke storing = vervanging van de gehele elektronica voor ongelooflijk veel geld)
– Kortere werkelijke batterijduur (mijn 6 jaar oude MBP17 had daarna een langere batterijduur (ca. 4 uur) dan de laatste MBP (ca. 3 uur) – wees voorzichtig, ik heb het niet over het gebruik van MBP door mensen die hebben alleen het WOW-effect (=surfen) over het net), maar over echt werk, wanneer de computer echt rekenintensief is)
– Oververhitting = horror – ventilatoren stoppen bijna nooit tijdens het daadwerkelijke werk
Dus voor mij is de enige echte reden om bij Apple te blijven hun macOS. Misschien zal macOS in de loop van de tijd ook worden bijgewerkt in dezelfde geest als HW wordt bijgewerkt - dat wil zeggen om een grotere groep mensen aan te spreken die complexere kwaliteitsmaatstaven niet kunnen begrijpen dan gewicht, dikte, pixeldichtheid, ... dus misschien over tien jaar zal terugkeren naar Microshit Widlí.
Het beste deel van de hele presentatie vond ik de buitenlander Makato, die gratis reclame kreeg :) maar verder.. je blijft tegen jezelf zeggen dat het niet erger kan worden, maar misschien zien we het de volgende keer wel met eigen ogen.. ik hoop dat het huidige strijkijzer nog een paar jaar meegaat.
het grappigste van het geheel is het feit dat wie dit jaar een nieuwe iPhone en een nieuwe computer (met bar) koopt, een nieuwe kabel moet kopen omdat hij anders geen verbinding maakt :)
Ik ben geen hater, maar de presentatie van gisteren is voor mij een grote teleurstelling, hoewel ik er als een nieuwe iPhone naar uitkeek... 1) De gloeiende appel is weg. 2) MagSafe verdwenen 3) Connectiviteit voor mij persoonlijk nul (USB-C), tenzij ik adapters koop. Je kunt niet eens een iPhone opladen zonder korting... De kaartlezer ontbreekt. 4) OLED-strip - waarom? Ik heb een touchscreen of ik heb geen touchscreen, dit zit er tussenin. 5) De prijs van 46 voor het zwakste model is een beetje afwijkend. 6) Het Batrflaj-toetsenbord past niet bij mij, lage lift, ik had een MacBook 12 - maar dat is subjectief. 6) Niet-bijgewerkte lucht. Suma: Voor mij als iOveci lichtte de iObloha niet op. Ik bewaar de Air 13 en bied hem mijn excuses aan omdat hij de oude bekenden wil achterlaten voor de nieuwe.
:))) Ik wil al heel lang mijn kennissen achterlaten, maar het is niet gelukt. :))
De discussie is werkelijk voedzaam en zoals het hoort. Op de een of andere manier begrijp ik het niet. Na elke keynote huilen ze over het feit dat Apple niet innoveert en als ze een computer presenteren die mijlenver verwijderd is van de concurrentie op het gebied van ontwerp, functionaliteit en foutopsporing en tegelijkertijd draagbaarheid, klagen we dat deze geen flashdrive en ik kan het RAM-geheugen na 5 jaar niet vervangen? Willen we niet echt blijven waar we zijn? Volledig door de gebruiker te vervangen lef, een mat display, een kaartlezer en iets voor die flashdrives, en waarom is er in hemelsnaam geen 16″-variant? Omdat ik droomde dat het nuttig zou zijn... En omdat ik er lang genoeg mee zou doen, zodat ik er niet nog een hoefde te kopen. Nou ja, wie zou dat niet leuk vinden. Maar toon mij een bedrijf dat zo denkt en dergelijke producten vandaag de dag aanbiedt. Wil je USB en een mat scherm? Koop Lenovo, HP, enz. Wat is er aan de hand?
Het punt is dat we macOS al jaren gebruiken en niet naar Win willen overstappen. Een ander ding is dat Apple vroeger matte beeldschermen maakte en dat ze die nu niet meer maken, dat is het punt. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld geen bezwaar tegen USB-C, en ik zou verwisselbaar RAM-geheugen ook niet erg vinden, als het mogelijk was om een configuratie met 32 GB RAM te bestellen. En als het niet lukt om de SSD te vervangen, dan zie ik dat als servicemonteur als een grote vergissing, omdat de schijf na verloop van tijd gewoon kapot kan gaan, of het nu een HDD of een SSD is. Het grote probleem is naar mijn mening de prijs, die veel lager had kunnen zijn, al was het maar omdat er tijden waren dat de MacBook Pro aanzienlijk goedkoper was.
Natuurlijk begrijp ik dat. Aan de andere kant is de trend in IT duidelijk en duidelijk. Weinigen richten zich op eenvoudige reparatie en uitwisselbaarheid door gebruikers. Wij gooien hem liever weg en kopen een nieuwe. Hoewel ik het daar ook niet mee eens ben, beschouw ik het als een eerbetoon aan hoe vooruitstrevend en tegelijkertijd krom we leven. Consumptie, afval en zo... Zo gaat dat vandaag de dag. Een sterke dollar doet ook zijn ding…
Nou ja, een sterke dollar, eerder een kunstmatig ondergewaardeerde kroon, zonder de tussenkomst van de CNB zou de dollar een heel andere munt kunnen zijn... :-/ Maar dat maakt ook deel uit van ons absurdisme. We beschermen grote exporteurs en mensen worden gehackt.
In het licht van de “fenomenale HW-onthulling” van gisteren – wat dacht je van een betrouwbare hackintosh? Heeft iemand ervaring? Hoe kies je hier in Tsjechië? Bedankt voor de tips.
Ik heb het opgelost door een Mac Pro 2010 te kopen en te upgraden.
jj, ik heb ook een mac pro gekocht, de laatste aluminium revisie.
Ik heb er vorige maand een gx970 in gekregen :)
4 schijfbays, ik heb twee processors, dus veel giga ram is mogelijk.
Prestaties zijn niet veel meer, maar hij draait stabiel en dat wordt voor mij het belangrijkste.
Ik denk dat de prestaties goed zijn. Ik heb twee xeons geklokt op 2.93 GHz. Hiervoor breiden ze de kaart uit met Sata 3 die ik heb voor SSD. Ik vind het ook een prima machine voor videobewerking. Anders installeerde ik een GTX 680 op de Mac.
Ik heb enige ervaring.. Ik heb OSX op een laptop en ook op een desktop-pc.. het is belangrijk om de juiste kexts (controllers) te kiezen en het werkt als een uurwerk.. met de hardware die je nu hebt is het een lange weg om te gaan.. het meest ideale is om een pc samen te stellen met 100% compatibele componenten en je zult geen problemen ondervinden. Probeer de iAtkos-distributie :)
Ik heb nu ongeveer 4 jaar een Hackintosh en geen problemen. Koop gewoon compatibele hardware (https://www.tonymacx86.com/buyersguide/october/2016) en volg de instructies (https://www.tonymacx86.com/threads/unibeast-install-macos-sierra-on-any-supported-intel-based-pc.200564/). Ongeveer 2 weken geleden deed ik een schone installatie van macOS en alles was in ongeveer 30 minuten klaar. Ook Siri en imessage werken zonder problemen. Het systeem is stabiel, krachtig en voor een fractie van de prijs.
Dus wat komt er niet in mij op, als ze al besloten hebben om USB-C te pushen, waarom heeft de iPhone dat dan ook niet (naast de CC-oplaadkabel en oplader met C)?
Nou ja, misschien volgend jaar...
Precies, dan zou de koptelefoon tenminste overal bij passen. Hoe sluit een iPhone 7-gebruiker een hoofdtelefoon aan op MB? :D De keynote was een slechte grap
Wat hun strategie betreft: ik vermoed dat Apple precies weet wat ze doen (dus de vraag is waarom ze het doen), omdat ze dankzij het gesloten systeem een nauwkeurig overzicht hebben van de gebruikers en wat ze doen. Hij weet precies wie een nieuwe laptop heeft, wie een gebruikte en na wie, wanneer deze kapot is... Hij kent dus het gedrag van zijn klanten goed. Beter dan andere bedrijven. De vraag is of ze het goed doen.
jojo, dat is een overwinning als een dij. Grote broederschap is goed voor hen, de gebruikers hebben het gewoon nodig.
Nou, voor mij is de MBP 2015 de laatste bruikbare Mac. Dit is zo'n enorme downgrade dat het misschien niet eens mogelijk is. TouchBar is een stuk onzin dat het zelfs blindelings onmogelijk maakt om het volume etc. te regelen. De connectoren zijn onbruikbaar. Over het algemeen is het voor mij een slechter model dan zijn voorganger. En tegelijkertijd maakte hij het met 10 duurder. Niet echt dit.
OMG, wat dacht je ervan om hier eerst achter te komen voordat je onzin begint te praten hè?! U kunt het volume en andere basiszaken op elk gewenst moment wijzigen.
Heeft u problemen met het begrijpen van geschreven spraak? Uiteraard wel.
Mensen, ik heb hier een technische vraag buiten het onderwerp nieuwe MB's. Heeft iemand ervaring met Parallels Desktop op een MacBook 12″ (2015)? Een vriendin wil Corel starten en zij gaat alleen maar om te winnen. Zal de processor in de 12" dit allemaal in één keer aanscherpen? Ik denk het niet, maar ik weet het niet. Ik heb ervaring met Pro Retina waar ik het regelmatig gebruik, maar hier heb ik geen idee van.. ? Wat jij??
corel is vandaag de dag al echt uitgesloten.
bu'd illustrator, of als hij je laat betalen, dan is er een ander alternatief voor een mac voor een fractie van de prijs
Corel gaat dus niet uit de pas, integendeel, het keert langzaam terug naar het woord, maar parallellen op de macbook 12 zijn echt onzin. Als hij met vectoren op een Mac wil werken en niet veel geld aan Adobe wil uitgeven, laat hem dan hier bij Affinity kijken - https://affinity.serif.com/en-us/ Voor bitmaps in plaats van Photoshop dan https://affinity.serif.com/en-us/photo/
Hartelijk bedankt jongens?
Probeer Parallels helemaal niet, zoek de "playonmac"-website, het is een BFU-versie van Wine en probeer Corel eronder uit te voeren, zonder een virtuele machine en bootcamp.
Bedankt voor het advies??
Dit is gewoon een ramp, en hun moed grenst aan de durf van wat ze hun klanten kunnen aandoen.
Het weggooien van de magsafe is een grote mislukking.
Vreselijke connectiviteit. Om de vijf jaar misschien vanwege hun grillen in verschillende adapters te investeren?
dit gebrek aan eetlust stoort mij uit principe en ik wil geen bedrijf steunen dat ons belachelijk maakt.
Ik ben steeds blijer dat ik de laatste aluminium Mac Pro heb gekocht, die, hoewel de prestaties niet geweldig zijn, in ieder geval uitbreidbaar, eerlijk gebouwd, betrouwbaar en relatief eenvoudig te repareren is.
nu heb ik te maken met een laptop (alleen voor presentaties in bedrijven, waar ik deze op de projector moet aansluiten), dus waarschijnlijk Air of een Asus met Linux.
Naar mijn mening is Mac Pro medio 2010 en 2012 nog steeds krachtig genoeg. Nou ja, het hangt van de versie af. Ik kocht medio 12 in het voorjaar een zwakkere 2010-core Mac Pro en voerde een upgrade uit. Ik heb niet eens de krachtigste CPU gebruikt die daar kan worden geplaatst, maar alleen de derde krachtigste en ik heb genoeg kracht om weg te geven en het is genoeg voor mijn behoeften. Single-core is een scheet waard, maar ik heb Mulci-core beter dan de eerste twee of drie versies van Mac Pro eind 3, zo geweldig. Ik heb er een klein artikeltje over geschreven op mijn blog. http://imaf.cz/mac-pro-mid-2010-v-roce-2016/
Bedankt voor de link. Waarschijnlijk hadden ze geen geflashte kaarten meer. Ik heb een gtx970 en alleen nvidia-webdrivers zijn voldoende.
Ja, ik heb de webdriver ook, maar ik heb een gecodeerde schijf en soms gebruik ik bootcamp, dus ik heb een kaart met EFI nodig. Anders denk ik dat de Mac Pro 5.1 een levensduur heeft, dus tot 2020.
Ik vraag me af waarom Apple dit en dat besluit.. Ik heb een MacBook 12″, geen poorten, sommige dingen zijn verschrikkelijk.. maar het is tenminste licht.. het doel van deze procedure ontgaat me nog steeds.. alsof het allemaal geweldig is, maar ik denk niet dat de nieuwe versie beter is dan de comp van 2 jaar geleden..
Ik keek naar de prijzen van MacBooks uit 2011. Ik was behoorlijk verrast… Ja, ik weet het.. er is veel veranderd in die tijd, maar toch…
https://uploads.disquscdn.com/images/00c37c4f60e1098f23bbd5609e974fc46b5e96284be5dc58ee181378260b554f.png
En we zeiden toen dat MacBooks duur zijn en wat zouden we vandaag voor die prijzen betalen :D :D :D
Hier kwamen dus twee dingen samen. Ten eerste de prijsstijging van Apple en ten tweede de kunstmatige waardevermindering van de Tsjechische kroon. In 2011 bedroeg de wisselkoers CZK/dollar ongeveer 17, vandaag is deze bijna 25...
Ik ken beide factoren :)
Bedankt voor dit bericht, misschien zal het op zijn minst de ogen openen van enkele van de fanatieke verdedigers van het prijsbeleid van Apple hier :-)
Dit is echt eng :/ Tuurlijk, er is veel veranderd, maar langzaam de prijs verdubbelen? Tvl.
Wat moet ik doen als de iPhone OTA-update mislukt, er iets misgaat en hij via een kabel verbinding wil maken met iTunes? Bij de iPhone werd geen kabel meegeleverd om hem op de nieuwe Macbook aan te sluiten. Moet ik de iPhone binnenbrengen voor service? Of moet ik korting zoeken en kopen als er iets misgaat bij Apple en de verbinding tussen de iPhone en de Macbook niet is opgelost?
ga naar een Apple Store en stop het in hun hoofd.
Anders zal er zeker nog een computer in de buurt zijn (ook met widlema)
De innovatie van de MBPro-serie zou ik als volgt zien: Vlindertoetsenbord, de resterende paar mm zou ik gebruiken voor de zaklamp, anders zou ik de buitenafmetingen niet veranderen. Een betere weergave, als ze denken dat het moet, is touch ID ergens slim ingebouwd, ergens in de hoek of in het trackpad. Ik zou de poorten laten zoals ze zijn, of één TB2 vervangen door USB-C, omdat deze progressief is, toch. Laat de lezer staan, laat HDMI staan, laat minstens één USB3 staan. Verlaat MagSafe natuurlijk. Implementeer de nieuwste Intel-kit, zoals BTO voor 15″ om tot 32 GB RAM te krijgen, en in 13″ is een quad core mogelijk, zelfs ten koste van een lagere kloksnelheid als gevolg van koeling. Basis 256 SSD voor 13″, 512 voor 15″. 15″ met geïntegreerde grafische kaart als basis, met een speciale hogere versie. Bied twee kleuren van de koffer aan, zilver en zwart (of donkergrijs), waarbij de prijs alleen symbolisch omhoog gaat (want zo kost de rugzak) en mensen zouden erom vechten:D Ze zouden me toch niet willen inhuren bij Appel? Ik zou ze de strategie laten zien :-))
Oh, en als je de OLED-onzin achterwege laat, zou dat natuurlijk veel geld besparen.